Google će u 2018 u pretraživač Chrome ugraditi novu opciju blokiranja oglasa koja će spriječiti prikazivanje „loših“ oglasnih formata, navodi The Wall Street Journal dodajući kako će izdavači imati na raspolaganju šest mjeseci prilagode kako bi se pripremili na novu instalaciju koja će u preuzetom načinu rada na web stranicama onemogućiti prikazivanje oglasa koji bilježe loše korisničko iskustvo.

Google je krajem godine sudjelovao u dizajniranju koalicijske skupine trgovačkih društava, oglašivača, izdavača i oglašivačkih agencija koje žele očistiti internet od loših oglasa. Svrha Koalicije za bolje oglase (Coalition for better ads) je postati nekom vrstom regulatora web oglasa kako bi odgovorili na sve glasnije nezadovoljstvo korisnika oglašivačkih formatima i spriječili daljnji rast upotrebe alata za blokiranje oglasa (ad blocker).

Sudeći prema podacima navodima PageFair 2017 Adblock Report, upotreba ad blockera munjevito raste ina svim platformama. Statistike pokazuju koliko su korisnici zasićeni oglasima, čak 30% njih je zabrinuto zbog mogućnosti instaliranja zlonamjernih programa putem obmanjujućih oglasa, 29% korisnika oglase drži nametljivima, a 16% njih koristi ad blocker zbog brzine učitavanja stranice dok ih 14% smatra da postoji previše online oglasa. Među drugim razlozima za upotrebu ad blockera su zabrinutost za privatnost, preslabo ograničavanje frenkventnosti oglasa itd.

Cilj Koalicije je uspostaviti globalne standarde online oglašavanja na temelju istraživanja koje će uzeti u obzir brojna mjerila poput mišljenja potrošača, vremena postavljanja oglasa, broja skripti za praćenje i tip oglasa.

Prva faza istraživanja obuhvatila je mišljenje više od 25.000 potrošača u Sjevernoj Americi i Europi, potrošači su ocjenjivali iskustvo s 55 oglasnih formata za stolna računala i 49 formata mobilnih oglasa. Istraživanje će postaviti smjernice za oblikovanje novih oglašivačkih standarda (Better Ads Standards).

Prvi rezultati pokazuju da su određeni oglasni formati nepoželjni i ne zadovoljavaju standarde koje Koalicija smatra prihvatljivim.

Rast korištenja ad blockera, travanj 2009. – prosinac 2016.; izvor: PageFair 2017 Ad Block Report

 

Podijeli:

Vezane objave