Google je reagirao na namjeru savezne vlade Australije da podupre medijske organizacije u pregovaranju o osiguranju “poštenog” plaćanja news sadržaja prikazanog na svojoj platformi, Iz Googlea upozoravaju kako će namjera vlade u Canberri naštetiti načinu na koji Australci koriste besplatne aplikacije Google Search i YouTube”, navodi u otvorenom pismu direktorice Goooglea za Australiju Mel Silva.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Nacrt kodeksa prakse, koji je prošlog mjeseca objavila Australska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (Australian Competition Consumer Commision ACCC) prisiljava digitalne platforme na dogovor s medijskim izdavačima za preuzimanje news sadržaja u protivnom će ACCC arbitrirati svojom odlukom. ACCC je nacrt kodeksa donio uz objašnjenje da riješi neravnotežu u pregovaračkoj moći medijskih izdavača i digitalnih platformi.

Predsjedavajući ACCC-a Rod Sims tvrdi kako digitalne platforme imaju značajnu korist od stavljanja na tržište australskih vijesti u svojim uslugama.

Iz Googlea su ustvrdili kako su svjesni važnosti informacija u društvu te da su izdavačima ponudili povećanje cijena za zaštićeni sadržaj. Smatraju kako će ih prisila na plaćanje news sadržaja izdavačima primorati na naplaćivanje usluga Google Search i YouTube te da će morati izdavačima prosljeđivati podatke o svojim korisnicima.

Iz ACCC-a su odmah odgovorili kako je u svojem otvorenom pismu Google naveo dvije dezinformacije navodeći kako njihova odluka ne prisiljava Google na naplatu njegovih aplikacija te da neće trebati dijeliti nikakve dodatne korisničke podatke s australskim novinskim tvrtkama.

„Nacrt kodeksa omogućit će australskim novinarskim tvrtkama da pregovaraju o poštenom plaćanju za rad svojih novinara koji su uključeni u Googleove usluge. Time će se riješiti značajna neravnoteža u pregovaračkoj moći između australskih tvrtki za novinske medije te Googlea i Facebooka. Zdrav medijski sektor od presudne je važnosti za dobro funkcionirajuću demokraciju“, naveli su iz ACCCdodajući kako se nastavlja savjetovanje do 28. kolovoza ove godine o nacrtu kodeksa sa zainteresiranim stranama, uključujući i Google. (foto flickr)

Podijeli:

 

 

Vezane objave