Prema podacima IoT Analytics u ukupnom poslovnom IoT tržištu, potrošnja za poslovna IoT rješenja porasla je 12,1 % u 2020. godini na 128,9 milijardi američkih dolara.

Pandemija covid-19 imala je znatno različite učinke na različite segmente IoT tržišta. Primjerice, potrošnja na IoT hardver porasla je 5,4% u 2020. godini, dok je potrošnja na IoT cloud i infrastrukturne usluge porasla za 34,7%. Mnoge su hardverski projekti odgođeni jer su ograničenja kretanja zbog lockdowna, a proračuni poduzeća u planirane investicije zamrznuti.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Istodobno, softverski alati, posebno oni koji bi mogli poslužiti kao odgovor na pandemiju (poput daljinskog praćenje roba temeljenog na IoT-u) u pandemiji nisu izgubili na važnosti nego, naprotiv, dobili na značaju.

Na kineskom tržištu gdje su donesene radikalnije mjere protiv pandemije IoT tržište je imalo manje posljedice te je ono raslo 23,5%, skoro dvostruko više od globalnog prosjeka.

Unatoč nastavku negativnog utjecaja pandemije na IoT proračune, IoT Analytics očekuje da će se ove 2021. godine IoT potrošnja povećati za 24,0%, a ukupno tržište doseći će 159,8 milijardi dolara do kraja godine.

Poticaj digitalizacije i nakon slabljenja pandemije covid-19 prema IoT Analyticsu će dovesti do rasta IoT tržišta i slijedećih godina pio godišnjoj stopi između 2022. i 2025 godine od 26,7%. Očekuje se da će do 2025. godine broj globalnih IoT umreženih predmeta doseći 31 milijardu.

Rast po industrijama

Gledano prema industrijskim djelatnostima zbog niskih cijena nafte, potrošnja IoT-a u naftnoj i plinskoj industriji značajno jer smanjena 2020. godine, imala je znatno veći pad od globalnog prosjeka. S druge strane, potaknuti rastom e-trgovine i internetske kupnje, IoT potrošnja u skladišnim tvrtkama porasla je u 2020. godini za 22,3%. U automobilskoj industriji IoT potrošanja je bila znatno fluidnija. Potrošnja IoT-a kod kineskih proizvođača automobila 2020. godine porasla je gotovo 20%, dok su Europa i Južna Amerika rasle ispodprosječnim stopama.

Očekivanja su kako će potrošnja IoT-a za ovu 2021. godinu najviše rasti u industriji lijekova, metala i energije.

Regionalna tržišta

Potrošnja za IoT rješenja za poduzeća u Europi porasla je za 9,7% u 2020. godini u usporedbi s 14,9% u Sjevernoj Americi i 17% u APAC-u.

Regionalne razlike mogu se objasniti pandemijiskim trendovima u različitim regijama i poslovnim odlukama u poduzećima shodno intenzitetu pandemije. Primjerice, IoT tržište poduzeća u Kini raslo je 23,5% u 2020. godini. Za ovu godinu očekuje se rast IoT tržišta u svim regijama, prije svega u Azijsko-pacifičkoj regiji, Sjevernoj Americi i Europi.

Očekivanja

Rast sofisticiranijih sigurnosnih napada na IoT infrastrukturu za 40,3% u 2020. godini natjerao je tvrtke na veća izdvajanja za cyber sigurnost.

Uz povećana izdvajanja za cyber sigurnost na IoT tržištu se više ulagalo i cloud rješenja i u softverske aplikacije. Posebno veliko ulaganje očekuje se u prediktivnu analitiku podataka jer ona donosi brzo mjerljive poslovne rezultate.

Potrošnja na IoT hardver u 2020. godini rasla je sporije od potrošnje IoT softvera. U 2020. godini tvrtke su potrošile 5,4% više na računala, pristupnike, senzore, poluvodiče i drugi hardver kao dio svog IoT rješenja. Potrošnja na određene podskupine tržišta, npr. stanični IoT moduli, smanjila se za 8%.

Jedno od područja koje treba gledati 2021. je potrošnja na IoT poluvodiče (dio IoT hardvera).

IoT Analytics predviđa snažan rast ulaganja u poluvodiče na tržištu IoT-a u ovoj 2021. godine, no s obzirom na nedostatak poluvodiča na globalnom tržištu jasno je kako potražnja neće biti zadovoljena, čak ni do kraja godine.

Podijeli:

 

 

Vezane objave