Drugu godinu zaredom Brand Finance otkrio je da je Verizon najvrjedniji svjetski telekomunikacijski brend nakon povećanja njegove vrijednosti za 8% na 57,62 milijardi eura (68,9 milijardi američkih dolara). To ga je održalo liderom na listi najvrjednijih svjetskih brendova Brand Finance Global 500 2021, i povećalo mu prednost nad drugoplasiranim AT&T-om (čija je vrijednost marke pala 13% na 51,4 milijardi dolara). Ukupno se na ljestvici nalazi 17 američkih brandova, čija ukupna vrijednost iznosi 182,8 milijardi dolara.

Verizon ima najbolju mrežu i najširu pokrivenost u SAD-u, a upotreba infrastrukture tijekom pandemije skočila je na 800 milijuna telefonskih poziva i 8 milijardi poruka dnevno. Verizon ubrzano proširuje 5G mrežu, koja sada pokriva više od 2.700 gradova i 230 milijuna ljudi. Brand Finance očekuje da će 2021. godina biti godina u kojoj će Verizon dodatno ojačati vodstvo.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Deutsche Telekom prvi u Europi

S vrijednošću robne marke od 51,1 milijardi dolara, Deutsche Telekom (DT) zadržao je svoju lidersku poziciju najvrjednijeg telekomunikacijskog brenda u Europi, popevši se za jedno mjesto na globalnoj ljestvici od prošle godine do trećeg mjesta.

Dodao je 28% vrijednosti svojem brendu i daleko je najbrže rastući u prvih 10 najvrjednijih brendova, nadmašivši drugu najbrže rastuću marku, Spectrum, s velikom razlikom. Vrijednost marke Spectrum porasla je za 11% na 21,4 milijardi dolara.

Kao najveći pružatelj telekomunikacijskih usluga po prihodu u Europi, DT je profitirao od naglog širenja ​svoje superbrze internetske veze i popularnost svog paketa usluga MagentaEINS. Prošle je godine njemački telekomunikacijski brend također konačno dovršio spajanje T-Mobilea i Sprinta u SAD-u, što je povećalo ukupne prihode grupe.

S tim uspješnim spajanjem, DT će se sada fokusirati na Europu kako bi nastavio svoju ekspanziju, za koju Brand Finance smatra da će vjerojatno postići veći uspjeh u idućoj godini.

Sjajna zvijezda Jio

Brand Finance ocjenjuje relativnu snagu brendova, na temelju pokazatelja poput marketinških ulaganja, percepcije kupaca, zadovoljstva osoblja i korporativne reputacije, no očekivani prihodi, odnosno rast ključni je pokretač vrijednosti brenda. Najveća očekivanja prihoda i vrijednosti u svijetu ima indijski telekomunikacijski div Jio, s indeksom snage robne marke (BSI) od 91,7 od 100 i elitnom ocjenom snage AAA+.

Od kada je osnovan 2016., Jio je postao najveći operater mobilne mreže u Indiji i treći najveći operator mobilne mreže u svijetu, s gotovo 400 milijuna pretplatnika. Poznat po inovativnim tržišnim rješenjima, Jio je na prečac osvojio Indiju kada je milijunima korisnika ponudio 4G, u početku besplatno kako bi promijenio način na koji Indijci koriste Internet. Od tog njihovog poslovnog modela nastao je pojam Jio efekt.

Teška vremena u Kini

Tri glavna kineska operatera imala su tešku godinu sa značajnijim gubicima u vrijednosti brenda od bilo koje od njihovih kineskih kolega. Unatoč padu vrijednosti robne marke za 23%, China Mobile ostaje najvrjedniji brend u regiji (37,6 milijardi dolara), a slijede China Telecom, koji je pao 34% na 13,3 milijarde dolara, te China Unicom, koja je pala 15% na 7,9 milijardi dolara.

Nekoliko je razloga za takva smanjenja vrijednosti, uključujući smanjenje broja pretplatnika, dijelom zbog velikog otkazivanja radnih brojeva telefona od strane radnika migranata pogođenih pandemijom. Samo u prvom tromjesečju 2020. godine China Mobile je izgubio 4 milijuna korisnika, a China Unicom 7,5 milijuna. Usto, sredinom prošle godine dogodile su se poplave s najgorima posljedicama u više od dva desetljeća, pogodile su gotovo 250.000 ljudi i uništile 41.000 domova te telekomunikacijsku infrastrukturu.

Još teža u Latinskoj Americi

Telekomi Latinske Amerike snažno su pogođeni pandemijom ali i drugim problemima. Vivo ima najveći tržišni udio u Brazilu u bežičnom i fiksnom pristupu, ali je u posljednjih godinu dana vrijednost njegova brenda pala za 31%, pa je tako postao osmi brend s najvećim padom vrijednosti u Brand Finance Telecoms 150 2021. Njegova se vrijednost sada procijenjena na 1,5 milijardi dolara.

Nisu bolje prošli ni drugi telekomunikacijski brendovi u Južnoj Americi, argentinski Personal izgubio je čak 53% vrijednosti svog brenda, smanjivši ga na 253 milijuna dolara, te postao treći brend s najbržim gubitkom vrijednosti u svijetu. Brazilski Oi, koji je objavio bankrot 2016. godine, izgubio je na vrijednost svojeg brenda 35%, sadašnja mu je vrijednost 425 milijuna dolara.

Čileanski VTR, sedmi brend s najbržim gubitkom vrijednosti (31%) u svijetu, sada vrijedi 260 milijuna dolara.

Inovativni Bliski istok

Etisalat je najjači telekomunikacijski brend Bliskog istoka i Afrike, s BSI ocjenom od 87,4 od 100 i odgovarajućom ocjenom snage AAA marke – jedinom brandom u regiji koja je dostigao tu ocjenu.

Zahvaljujući svojoj strategiji u posljednjih nekoliko godina i nedavnoj tituli najbrže globalne mreže, Etisalat je u pandemiji najbolje odgovorio na povećane zahtjeve korisnika.

Vrijednost stc-a je porasla za 14% na 9,2 milijarde dolara, čime je na Brand Finance Global 500 2021 napredovao za pet pozicija i sada je trinaesti. Naime, stc je lani udvostručio kapacitete svoje mreže i po prvi put postigao ocjenu AAA- robne marke.

Top 10 – telekomunikacijska infrastruktura

Uz 150 najvrjednijih brendova telekomunikacijskih operatera, Brand Finance napravio je i listu top 10 najvrjednijih i najjačih brendova dobavljača telekomunikacijske opreme u svijetu.

Unatoč velikim poteškoćama zbog trgovinskog rata SAD i Kine i gubitaka na tržišta pametnih telefona, Huawei je ostao najvrjedniji i najjači brend telekomunikacijske infrastrukture, Vrijednost njegovog brenda je 55,4 milijarde dolara a BSI rezultat 84,6 od 100. Huawei ima tržište svoje telekomunikacijske opreme u više od 170 zemalja svijeta, unatoč kontraverzama sa sigurnošću njegove mrežne opreme.

Samo su dva brenda u top 10 imala povećanje vrijednosti brenda ove godine: švedski Ericsson čija je vrijednost porasla 4% na 2,9 milijardi dolara i američka Juniper Networks 14% na 1,1 milijardu dolara.

Podijeli:

 

 

Vezane objave