Facebook je priznao kako je omogućio nizu razvojnih programera te tehnoloških tvrtki pristup do korisničkih podataka nakon što su 2015. godine objavili kako su onemogućili vanjskim tvrtkama pristup do podataka, objavio je Nacionalni CERT.

Tijekom skandala vezanog uz tvrtku Cambridge Analytica u ožujku ove godine, Facebook je više puta napomenuo kako je onemogućio vanjski pristup do korisničkih podataka u svibnju 2015. godine.

Međutim, u 747 stranica dugom izvještaju koji je ova društvena mreža u petak 29. lipnja predala Kongresu Sjedinjenih Američkih Država stoji kako je nastavljeno s praksom dijeljenja podataka. Suradnja je nastavljena sa 61 proizvođačem softverske i hardverske opreme, ali i s nizom razvojnih programera.

Izvještaj je rezultat ispitivanja koje je Kongres proveo ranije ove godine, a u kojem je sudjelovao i čelni čovjek Facebooka Mark Zuckerberg, povodom otkrića kako je tvrtka Cambridge Analytica koristila podatke 87 milijuna korisnika. Sam izvještaj daje neobično detaljan uvid u rad društvene mreže Facebook, a Washington Post navodi kako je izvještaj predan samo par sati prije krajnjeg roka.

Izvještaj otkriva da je društvena mreža Facebook dopustila izvanredno produžavanje prava pristupa 61 tvrtki među kojima su AOL, Nike, United Parcel Service i aplikacija za upoznavanje Hinge kako bi u tom roku prilagodili svoja pravila novim pravilima društvene mreže Facebook. Također, u izvještaju stoji kako je Facebook sklopio partnerstvo s 52 strane i domaće tvrtke poput tehnoloških divova Apple, Microsoft, Spotify, Amazon, Sony, Acer, Huawei, Alibaba te Samsung i BlackBerry. Prema napisanom, Facebook je dijelio podatke s tvrtkama kako bi im pomogao u razvoju aplikacija za njihove proizvode koje bi bile povezane s društvenom mrežom.

Facebook je kasnije objavio prekid partnerstva s 38 od 52 te kroz sljedeće mjesece planira u potpunosti prekinuti ovaj vid suradnje s vanjskim suradnicima. Međutim, nedavno se pojavila vijest kako su putem popularne kviz aplikacija na društvenoj mreži Facebook iscurili podaci 120 milijuna korisnika što unosi dodatno nepovjerenje u zajednicu korisnika.

Podijeli:

Vezane objave