Zajedno pet velikih tehnoloških tvrtki (AmazonAppleFacebookGoogle i Microsoft) potrošile su za lobiranje u SAD nešto manje u 2020. u odnosu na prethodnu 2019. godinu, potrošili su s 61,09 milijuna američkih dolara, odnosno 1,8% manje nego godinu ranije. 2020. godine Facebook je potrošio više od bilo koje druge tvrtke big tech s 19,68 milijuna dolara. Povećao je svoju potrošnju za lobiranje za 17,8% u odnosu na 2019. godinu. Prošle se godine Facebook suočio s antitrustovskom tužbom američkog Saveznog trgovinskog povjerenstva te 48 državnih odvjetnika iz država i teritorija SAD.

U četvrtom kvartalu prošle godine Facebook je lobirao o pitanjima koja uključuju reformu autorskih prava, integritet izbora, politiku sadržaja, imigraciju i međunarodne porezne politike.

Amazon je iza Facebooka druga bih tech kompanija koja je lani najviše trošila na lobiranje, ukupno je potrošio 17,86 milijuna dolara, što je 10,7% više u odnosu na godinu prije. U četvrtom kvartalu 2020. godine Amazon je lobirao oko pitanja koja uključuju širokopojasnu mrežu, intelektualno vlasništvo, reformu poštanskih usluga, zdravstvo i Zakon o pravdi u policiji.

Google je lani na lobiranje potrošio 36,2% manje u odnosu na 2019. godinu, ukupno 7,53 milijuna dolara. 2019. godine Google je smanjio svoje troškove za lobiranje 2019. godine u odnosu na 2018. godinu za više od 44%. U četvrtom tromjesečju 2020. Google je lobirao na području regulacije internetskog oglašavanja, digitalne privatnosti učenika, aplikaciji za praćenje pandemijskih kontakata te na zakon o konkurenciji.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Kineski vlasnik TikToka ByteDance povećao je potrošnju na lobiranje 2020. godine, jer joj je Trumpova administracija pokušala zabraniti rad aplikacije u SAD-u i natjerati je da proda TikTok novom vlasniku. Status tog zahtjeva još uvijek čeka sudski epilog, ByteDance, koja se registrirala za lobiranje 2019. godine kada su potrošio manje od 300.000 dolara u godini, 2020. godine povećao je troškove lobiranja na 2,58 milijuna dolara. Lobiranje je usmjerio na nastojanja sprječavanja zabrane rada TikTok-u, moderiranje sadržaja i trgovinu.

Lyft je također značajno povećao svoju potrošnju za lobiranje na 2,19 milijuna dolara u 2020., što predstavlja povećanje od 135,5% u odnosu na godinu prije. Lyft je bio dio koalicije, uključujući Uber i DoorDash, koji su lobirala za usvajanje zakonske odredbe koja im omogućuje nastaviti zapošljavanje vozače kao neovisne radnike, a ne kao zaposlenike. Lobiranje je bilo uspješno. (graf CNBC)

Podijeli:

 

Vezane objave