Prema izvještaju kojeg je objavilo mrežno odredište ProPublica, najveća svjetska društvena mreža želi znati o svojim korisnicima puno više od onoga što sama može prikupiti na njihovim profilima.


Facebook ono što ne sazna sam – kupuje od raznih informacijskih brokera. Facebook želi znati koliko zarađujete, koliko kreditnih kartica imate i koje su to kartice, gdje volite izlaziti, gdje volite ići na more, kupujete li u jeftinim diskont dućanima i još štošta što se ne može jednostavno povezati s vašim osobnim identifikatorom koje Facebook sam generira o svakom svom korisniku, na temelju njegovih interesa i ponašanja koje bilježi na profilu.

Facebook ne želi reći precizno od kojih tvrtki kupuje te podatke, samo navodi da su to “podaci iz raznovrsnih izvora.” Prema mrežnom odredištu ProPublica, riječ je o tvrtkama (u Americi, primjerice, to su Datalogix, Axciom, itd.) koje se bave prikupljanjem podataka kao svojim glavnim poslom, a takvih ima stotinjak većih u Sjedinjenim Državama.

U biti, svaka tvrtka koja se bavi poslovnim obavješćivanjem (business intelligence) i koristi se tehnologijama skladištenja podataka, može prikupljati podatke o bilo kome. U Hrvatskoj, takve podatke o vama već odavno imaju telekomunikacijske tvrtke.

Na Facebooku ćete naći stranicu na kojoj možete promijeniti postavke svog profila na način da vas maknu s popisa onih o kojima Facebook prikuplja podatke koje ne može sam pronaći na Internetu. To je tek prvi korak i neće vas nužno zaštititi od tog dodatnog njuškanja jer neke od tvrtki od kojih Facebook kupuje podatke, zahtjevaju pisani dopis u kojem tražite da vaše informacije ne prosljeđuju dalje.

Podijeli:

 

Vezane objave