Na temelju nedavne globalne analize 22,5 milijuna internetskih stranica online trgovina u vlastitoj bazi podataka Scamadviser.com je utvrdio da 3 % web stranica imaju povjerenje ispod 30 %, a 13% analiziranih web mjesta ima povjerenje ispod 70 %.

Scamadviser.com je provjeru izvšio svojim algoritmom koji koristi 40 neovisnih izvora podataka. Preko 2,5 milijuna kupaca mjesečno koristi Scamadviser.com kako bi provjerio vjerodostojnost web trgovina. Provjera se IP adrese web-poslužitelja, dostupnosti kontakta na web lokaciji, ocjene korisnika za web lokaciju… Inače, Scamadviser.com upozorava potrošače ne samo na prevare s online kupovinom (webshopovi koji se nikada ne isporučuju), nego i na web mjesta za krađu identiteta, zloglasne pošiljatelje neželjene pošte i internetske trgovine na kojima se prodaju lažni proizvodi.

Globalni prosjek po zemljama je da od 2 do 3 % internetskih stranica ima povjerenje u online trgovine ispod 30 %, te od 7 do 8 % ispod 70 %. Osim nekoliko vrlo malih zemalja (Eritreja, Tuvalu, Benin, Svazi), Kina ima najnepouzdanije internetske stranice (12 %), a slijede ih Sjedinjene Države s 9 %.

Među većim zemljama, Grčka, Mađarska, Argentina i Danska su zemlje s najmanjim brojem internetskih prijevara. U takvim zemljama vrši se dubinska provjera web mjesta koje traže oznaku nacionalne domene

Scamadviser je dio Ecommerce Foundation od 2018. godine, zaklada je neovisna organizacija koja radi s nevladinim organizacijama, ecommerce asocijacijama širom svijeta i drugim ecommerce institucijama.

Osim Scamadviser, Ecommerce Foundation objavljuje preko 20 besplatnih ecommerce izvješća godišnje o tome online prodaji ba tržištima preko 50 zemalja, Uz Scamdviser Ecommerce Foundation ima i projekt EcommerceWiki.org, online zajednice za 40.000 stručnjaka za e-trgovinu te Safe.Shop, Global Ecommerce Trustmark.

država prosječan postotak povjerenja u online trgovine Broj trgovina s povjerenjem manjim od 30% Postotak trgovina s povjerenjem manjim od 30% Broj trgovina s povjerenjem manjim od 70% Postotak trgovina s povjerenjem manjim od 70% Broj analiziranih online trgovina
Albanija 82 416 5% 1248 15% 8581
Austrija 90 926 1% 6215 5% 128860
Belgija 92 580 1% 3006 6% 47596
Bosna i Herzegovina 90 279 3% 969 9% 11043
Bugarska 82 1461 2% 10633 18% 59999
Hrvatska 93 316 1% 2518 6% 40944
Cipar 86 1627 3% 8314 14% 58399
Češka Republika 92 2344 1% 14814 7% 215768
Danska 94 1140 0,7% 6400 4% 162658
Engleska 94 0 0% 0 0% 22
Estonija 85 322 3% 1809 16% 11054
Finska 92 417 1% 1742 6% 29421
Francuska 91 11240 2% 38626 8% 462517
Njemačka 89 15171 2% 61557 8% 818395
Velika Britanija 89 447 5% 761 9% 8834
Grčka 94 511 0% 3363 3% 106262
Mađarska 95 653 0,53% 4170 3% 123235
Island 85 130 4% 481 14% 3481
Irska 91 632 1% 3773 6% 59118
Italija 91 3570 1% 22469 7% 325019
Kosovo 81 18 4% 87 20% 445
Latvija 84 338 4% 1292 14% 9184
Lihtenštajn 90 45 2% 129 6% 2002
Litvanija 82 595 3% 3450 20% 17253
Luksemburg 92 403 2% 1358 6% 22556
Malta 88 405 3% 1124 8% 14012
Monako 91 24 2% 113 7% 1554
Crna Gora 91 31 2% 132 9% 1435
Nizozenska 89 3040 1% 24024 8% 283221
Norveška 94 604 1% 3751 4% 85689
Poljska 89 1266 2% 5797 9% 63938
Portugal 89 890 2% 4905 10% 51235
Rumunjaska 77 2434 6% 9749 25% 39289
Ruska Federacija 77 20713 4% 156160 29% 542815
San Marino 91 14 2% 47 6% 789
Škotska 92 1 5% 1 5% 22
Srbija 87 539 3% 2191 11% 19865
Slovačka 89 281 2% 1309 9% 14197
Slovenija 90 219 1% 1316 5% 25013
Španjolska 92 3138 1% 19661 6% 307797
Moldavija 78 280 6% 1134 26% 4366
Kina 75 153352 12% 689613 53% 1294266

Povjerenje u online trgovine iz Hrvatske je među najboljima na globalnoj razini, odnosno na razini uređenih tržišta zemalja u Europi. No, u nekim europskim zemljama povjerenje u online trgovine je nisko. To se odnosi na baltičke zemlje, Bugarsku, Cipar, Island, kao i na zemlje za koje je potreban izrazit oprez prema online trgovinama kao što su Albanija,  Rumunjska, Moldavija i Rusija.

Podijeli:

Vezane objave