Projekt Precise and Robust Positioning for Automated Road Transport (PRoPART), financiran kroz program Obzor 2020 (Horizon 2020), uspješno je krajem studenoga na poligonu AstaZero u Sandhultu, kraj Boråsa u Švedskoj testirao rješenje za pozicioniranje na osnovi navigacije sustava Galileo, objavila je European GNSS Agency GSA.

Sustav je unaprijeđen tehnikom Kinematic u stvarnom vremenu (Real Time Kinematic RTK) za automatizirane kamione i napredne sustave pomoći vozaču, odnosno rješenjem koordinacije podataka iz Galileo navigacije i podataka od senzora koji je razvila švedska softverska tvrtka RTK iz Waysurea. U projektu ProPart sudjelovali su i njemačka tvrtka Fraunhofer IIS te španjolska znanstveno istraživačka institucija Ceit-IK4 čija su rješenja (Ultra-Wideband UWB ranging solution) omogućila preciznu obradu širokopojasnih signala navigacije Galileo. Samovozeći kamion isporučila je Scania, a mađarska V2X tvrtka Commsignia prilagodila je za projekt C-ITS tehnologiju. Njemačka tvrtka Baselabov izradila je povezivanje senzorskih podataka i razvili situacijsku procjenu za automatizirani manevar promjene prometne trake. Projekt je koordinirao Švedski istraživački institut Research Institute of Sweden (RISE).

Kombinacijom Galileovih diferencijatora s tehnologijama pozicioniranja i senzora (V2X tehnologije) rješenje uz korekciju podataka referentnih stanica nudi pouzdanu preciznost lociranja s odstupanjem od samo 1 centimetra.

Preciznost lociranja kakva se omogućuje sustavom ProPart od iznimne je važnosti za autonomna vozila te bi moglo biti rješenje za autonomnu vožnju i u fazi kada sva vozila neće biti autonomna.

Rješenje je testirano u neprogramiranoj situaciji na autocesti s autonomnim kamionom i dva nepovezana automobila s vozačima. Samovozeći kamion Scania izvršio je sigurnu promjenu vozne trake kojom je upravljao sustav PRoPART.

“Galileo je ključna komponenta platforme PRoPART i doprinosi održavanju integriteta informacija koje su neophodne”, rekla je voditeljica GSA-e za razvoj tržišta Fiammetta Diani dodavši da je „PRoPART je važan uspjeh jer omogućuje precizno pozicioniranje i vremenski slijed budućeg autonomnog cestovnog prometa koji zadovoljava različite potrebe proizvođača vozila. Koristi senzore za otkrivanje objekata kao i PVT informacije iz navigacije GNSS-a u kombinaciji s podacima koje dobija od senzora neposredno s ceste. Taj sustav mu omogućuje daljinsko prepoznavanje vozila koja nisu povezana, te nudi pouzdano rješenje za prijelazno razdoblje kada će se i automatizirana i neautomatska vozila koristiti istim cestama“.

Podijeli:

 

Vezane objave