Europska komisija (EK) je odobrila, prema Uredbi EU o spajanju, osnivanje zajedničkog ulaganja Deutsche Telekom AG, Orange SA, Telefónica SA i Vodafone Group plc. Zajedničko ulaganje označava prvi pokušaj telekomunikacijskog sektora da se suprotstavi Metinom i Alphabetovom Googleu u unosnom sektoru online oglašavanja te da diverzificira svoje izvore prihoda. Novi izvor prihoda europskim telekomima trebao bi im osigurati mogućnosti značajnijih ulaganja u europsku telekomunikacijsku infrastrukturu kako bi se smanjili zaostatci za konkurentnim gospodarstvima, prije svega Južne Koreje, Japana, Kine i SAD. Omogućavanje novih prihoda europskim telekomima opterećenim stalnim velikim ulaganjima u nove telekomunikacijske tehnologije kao što je 5G povjerenica EU za digitalno tržište i tržišno natjecanje Margrethe Vestager je obrazložila: “Ne postoji drugi način, osim prebaciti teret ulaganja na javno oporezivanje, alternativa je progresivni tehnološki pad Europe”.

Margrethe Vestager, povjerenica EU za digitalno tržište i tržišno natjecanje

Značajan izvor prihoda

Google ostvaruje oko 80% svojih prihoda od oglašavanja na mreži, a telekomunikacijski operateri nisu uspjeli nadoknaditi ulaganja u infrastrukturu koja pruža unosan trgovački put za over-top izdavače sadržaja.

Zajedničko ulaganje najvećih europskim telekom operatera ponudit će platformu za podršku digitalnim marketinškim i reklamnim aktivnostima marki i izdavača u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Velikoj Britaniji. Podložno pristanku korisnika, zajedničko ulaganje će generirati jedinstveni digitalni kod koji proizlazi iz korisnikove pretplate na mobilnu ili fiksnu mrežu. Takav kod omogućit će brendovima i izdavačima da prepoznaju korisnike na svojim web stranicama ili aplikacijama na temelju pseudonima, grupiraju ih u različite kategorije i prilagode njihov sadržaj određenim skupinama korisnika.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Na temelju svoje tržišne istrage, EK je utvrdila da transakcija, kako je priopćena, neće značajno smanjiti tržišno natjecanje na francuskom, njemačkom, talijanskom i španjolskom tržištu za: isporuku usluga digitalne identifikacije za ciljano oglašavanje i/ili optimizaciju web mjesta;  maloprodajna ponuda mobilnih telekomunikacijskih usluga; maloprodajne usluge fiksnog pristupa internetu; maloprodajna ponuda audio-vizualnih (AV) usluga; i opskrbu internetskim oglasnim prostorom.

Četiri maloprodajna dobavljača usluga mobilnog i internetskog pristupa i usluga digitalnog marketinga i oglašavanja zajedničkim ulaganjem omogućiti će korisnicima digitalni kod koji će omogućiti usluge digitalne identifikacije za aktivnosti digitalnog marketinga i oglašavanja. EK je utvrdila da će nakon transakcije biti dovoljno alternativnih dobavljača inputa za istu svrhu. Slično tome, EK je utvrdila da bi konkurenti tvrtki mogli opskrbljivati ​​inpute za zajedničko ulaganje i/ili konkurentske dobavljače usluga digitalne identifikacije.

Institucije europske unije provode niz strateških odluka za digitalnu suverenost poput EU digitalnog identiteta, europske infrastrukture clouda, omogućavanje novih izvora financiranja telekoma i njihovo spajanje…

Preslagivanje EU telekom tržišta?

Povjerenica EU za digitalno tržište i tržišno natjecanje Margrethe Vestager rekla je da je jedinstveno europsko tržište telekomunikacija s pet mobilnih operatera za 27 zemalja jedini način da se zajamči povrat ulaganja za telekomunikacijske kompanije. Povjerenica je rekla da želi da se prihodima od licenci upravlja centralno, od strane EU, s mehanizmima koji bi državama uskratili dio prihoda. Potrebna je i kontinentalna konsolidacija. To će imati značajne posljedice na zapošljavanje u pojedinim zemljama, dok će druge zemlje imati koristi od koncentracije moći.

Podijeli:

 

 

Vezane objave