Najveći privatni informacijski posrednik, moj eRačun, sada je institucija za platni promet. Rješenje za upis tvrtke Elektronički računi u Registar pružatelja platnih usluga i izdavatelja elektroničkog novca izdala je Hrvatska narodna banka (HNB) i to za pružanje dviju temeljnih platnih usluga definiranih europskom PSD2 Direktivom (Payment Services Directive 2): usluge iniciranja plaćanja (PIS) i usluge informiranja o računu (AIS) koje će tržište upoznati pod zajedničkim brendom ePlati.

„Kao inovator na tržištu digitalnog poslovanja, prethodnih godinu dana aktivno smo razvijali tehnologije kojima je cilj omogućiti inovativan pristup financijskim uslugama, a sam financijski sustav učiniti jeftinijim, dostupnijim i učinkovitijim i za pružatelje usluga i za potrošače. Usluga ePlati (PIS i AIS) najveća je revolucija u platnom prometu od uvođenja internetskog bankarstva prije 20 godina i, uz uvođenje eura, svakako najvažniji događaj za poslovne subjekte u Hrvatskoj“, istaknuo je predsjednik Uprave tvrtke Elektronički računi Marko Emer.

Uspjeh domaće kompanije Elektronički računi posljedica je prilagođavanja izrazito jakom trendu automatizacije plaćanja, kao i porast broja instrumenata i pružatelja usluga plaćanja koji se pojavio na razini Europske unije (EU) otkako je revidirana PSD2 direktiva stupila na snagu.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

„Ideja Europske unije je poduprijeti i poticati tehnološke inovacije kako bi se platne usluge pojednostavile i učinile dostupnije korisnicima i to 24 sata u danu, sedam dana tjedno“ pojašnjava predsjednik Uprave tvrtke Elektronički računi.

Marko Emer, predsjednik Uprave tvrtke Elektronički računi

Automatizacija poslovanja kroz ePlati

Upravo na tim temeljima je nastala usluga ePlati, odnosno usluge iniciranja plaćanja (PIS) i informiranja o računu (AIS) gdje se kroz pojednostavljenje transakcija, kako je Europska unija strateški zacrtala, omogućuje optimizacija troškova poslovanja.

„Svaki eRačun, ili bilo koja druga knjigovodstvena isprava koja je temelj plaćanja i knjiži se u računovodstveni program, automatski se može platiti iz tog programa, bez pristupa u internetsko bankarstvo. Usluga iniciranja plaćanja (PIS) svodi proces od, primjerice, osam koraka na samo dva – iniciraj i autoriziraj plaćanje“, rekao je Emer.

Za korisnika ili njegov knjigovodstveni servis to znači da, nakon unosa računa u računovodstveni program, može iz njega automatski inicirati i provesti plaćanje, a potom, ponovno direktno u program, dobiti obavijest o statusu provedbe naloga.

Račune se može platiti pojedinačno ili skupno, zadavanjem jednog naloga s više stavki, pri čemu datum izvršenja naloga može biti tekući ili budući.

„Ako je račun plaćen kroz ePlati (PIS), knjigovodstvena aplikacija se sama ažurira pa korisnik unutar računovodstvenog sustava vidi status danih naloga, odnosno je li plaćanje izvršeno. Kroz ePlati (PIS) je moguće plaćati s bilo kojeg poslovnog računa koji tvrtka odredi, a da se platitelj ne mora ulogirati u internetsko bankarstvo“, naglašava Emer.

Usluga informiranja o računu (AIS)

Inovativnost usluge ePlati posebice dolazi do izražaja kada je riječ o usluzi dohvaćanja informacija o stanju računa (AIS) jer poduzetnici u stvarnom vremenu mogu pratiti promjene po poslovnim bankovnim računima unutar svog računovodstvenog programa.

Primjenom usluge ePlati (AIS), korisnik više neće morati ulaziti u internetsko bankarstvo kako bi provjerio uplate ili skidao i knjižio izvode, nego će sve podatke dobivati direktno u računovodstveni softver.

„Korisnik sam određuje način na koji će koristiti ePlati (AIS). Može izabrati automatski primati informacije o prometu i stavkama prometa po svim poslovnim računima kod svake promjene ili na svoj zahtjev, u stvarnom vremenu. Poanta je da nijedan knjigovođa više neće raditi u prošlosti, danas knjižiti bankovne izvatke od jučer, nego će u svakom trenutku imati najsvježije podatke o promjenama na svim bankovnim računima“, objasnio je Emer.

Knjiženje promjena u stvarnom vremenu

Ono što će posebno biti zanimljivo u praksi je mogućnost da uslugu informiranja o računu koriste i knjigovodstveni servisi za sve svoje klijente.

„Zajednički problem s kojim se susreću knjigovodstveni i računovodstveni servisi je kašnjenje s dostavom dokumentacije pa se nerijetko događa da izvode i račune poduzetnici dostavljaju svega dan ili dva prije predaje PDV-a. S aktivacijom ePlati (AIS), knjigovođe za svakog klijenta mogu dobiti izvještaj o stavkama prometa po računu na svoj zahtjev, jednim klikom ili u unaprijed zadano vrijeme i to direktno u računovodstveni softver“, naglašava Emer.

U široj primjeni to im pruža i mogućnost automatskog knjiženja izvoda; subjekt zada nalog u ePlati (AIS) da u određenom periodu ili određeno vrijeme sustav povuče sve izvode o prometima po bankovnim računima i sam ih proknjiži na unaprijed određena konta. Uvrštenjem usluge ePlati u više od 360 računovodstvenih i poslovnih softvera s kojima je mojeRačun integriran, odnosno njihovom aktivnom primjenom kod više desetaka tisuća korisnika tih rješenja, bitno će se skratiti vrijeme između trenutka iniciranja naloga za plaćanje i dobivanja informacija o izvršenju naloga.

Podijeli:

 

 

Vezane objave