Teretni i putnički željeznički prijevoz oslanjaju se na europski satelitski navigacijski sustav, poboljšavajući pružanje usluga s više od 150.000 teretnih vagona u Europi opremljenih lokalizacijom na bazi GNSS-a kako bi pružili točne informacije o položaj vagona. Precizna lokacija koristi se u svrhu upravljanja imovinom i voznim parkom, postajući ključni element za učinkovito poslovanje lanca opskrbe i pružanje usluga kupcima s procijenjenim vremenom dolaska robe.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

EGNOS i Galileo sastavni su dio europskog programa Digitalne željeznice (Digital Rail) tako što Europska agencija za GNSS (GSA) nastavlja podržavati projekte i inicijative koje vode ka potencijalnom usvajanju EGNOS-a i Galilea u okviru Europskog sustava upravljanja željezničkim prometom (ERTMS), s ciljem smanjenja troškova povezanih s uvođenjem ERTMS-a i njegovog ugljičnog otiska smanjenjem ovisnosti o fizičkim uređajima uz željezničke tračnice koje ne samo da treba proizvesti, instalirati nego i održavati što je znatno skuplje i nepouzdanije od rješenja satelitskom komunikacijom.

Pilot projekti

Za sada je satelitska kontrola željezničkog prometa u fazi pilot projekata. Europska svemirska agencija (ESA) i Shift2Rail podržavaju unutar namjenskog programa za istraživanje i razvoj potrebnu evoluciju glavnih tehnoloških blokova ili pilot projekata. U međuvremenu, željeznička industrija EU-a, menadžeri i operatori, podržani od sektorskih udruga – UNIFE, CER i EUG – daju svoj doprinos pokretanjem pilot linija i sudjelovanjem u projektima i stručnim skupinama s ciljem zatvaranja tehnoloških praznina u pogledu sigurne uporabe GNSS-a unutar ERTMS-a.

Prošle su godine GSA i ESA podržali zahtjev za promjenom 1.368 grupe korisnika ERTMS-a, s ciljem uvođenja EGNOS-a kao prvog koraka prema budućoj sigurnoj upotrebi GNSS-a za signalizaciju vlakova unutar ERTMS-a.

Sada su dodatni projekti usredotočeni na razvoj posebne EGNOS usluge za željeznicu u skladu sa željezničkim zahtjevima za sigurno postavljanje vlakova. Ove će godine GSA pokrenuti dva dodatna istraživačka projekta usredotočena na razvoj prototipova GNSS prijamnika kojima je cilj pojednostaviti usvajanje i za integratore željezničkih sustava EU-a zainteresirane za upotrebu GNSS-a u svojoj ponudi proizvoda za željezničku signalizaciju u Europi.

GNSS ima potencijal omogućiti jeftiniji, fleksibilniji i zeleniji ERTMS, možda nudeći i brže raspoređivanje izvan glavnih koridora EU-a. Izvan Europe, GNSS se već koristi za neuspješnu lokalizaciju vlakova (npr. u okviru Pozitivne kontrole vlakova (PTC) u SAD-u). Uloga i prioriteti sektorskih udruga, a posebno integratora željezničkog sustava EU-a, bit će ključni čimbenik za uspjeh GNSS-a u okviru ambiciozne agende Digitalne željeznice, omogućujući brži napredak prema zatvaranju tehnoloških praznina i dogovarajući se o konačnom i najboljem pristupu prema GNSS-u. uključivanje u ERTMS.  (foto izvor: Commission DG MOVE, TENtec)

Podijeli:

 

 

Vezane objave