Penetracija interneta po zemljama Europe, od Hrvatske lošije su samo Bugarska i Ukrajina, izvor svih podataka i grafova: www.EcommerceFounfdation.org

Nakon povećanja prometa za 11,87 % na 547 milijardi eura u 2018. godini, europski online promet B2C e-trgovine predviđa se još veći rast u 2019. godini na temelju približavanja 14 % na 621 milijardu eura. To je jedan od glavnih rezultata Europskog izvješća B2C o e-trgovini 2019, kojega zajednički pokreću Ecommerce Europe i EuroCommerce. Izvješće prikazuje glavne činjenice i brojke o sektoru e-trgovine u Europi i pruža detaljan uvid za svako europsko tržište e-trgovine.

„Međutim, unatoč napretku koji je postignut na jedinstvenom digitalnom tržištu (Digital Single Market), odnosno na tržištu Europske unije, tvrtke se i dalje suočavaju s preprekama za razvoj, osobito u prekograničnoj trgovini“, navodi glavna tajnica Ecommerce Europe Marlene ten Ham dodajući kako je za daljnji rast online trgovine nužno provesti postojeće propise u EU, dodatno uskladiti pravila online trgovine te povećati ulaganja u nove tehnologije i digitalne vještine.

Zemlje zapadne Europe imaju najveći udjel u e-trgovini u Europi, oko 66 % (363 milijarde eura) ukupnog europskog online maloprodajnog prometa. Zemlje južne Europe imaju udjel od 14 % (78 milijardi eura), a zemlje sjeverne Europe 9 % (49 milijardi eura) ali  stanovnici zemalja sjeverne imaju najveću potrošnju po e-kupcu, 2.046 eura.

u Hrvatskoj je postotak online kupaca među najnižim u Europi, u odnosu na razvijena tržišta postotak online kupaca upola je manji

Zemlja s najvišom stopom internetske kupovine u 2018. godini su Švicarska (88%), a slijede je Velika Britanija (87 %) i Danska (86 %), dok su najniži postotci online shoppinga zabilježeni u Bugarskoj (31 %), Rumunjskoj (26 %) i Ukrajini (22 %).

Najviše prekograničnih online kupnji, to jest kupnji od online trgovaca iz drugih zemalja EU  lani su imali malteški e-kupci (89 %), slijede Cipar (83 %) i Luksemburg (82 %).

Izvješće Ecommerce Europe i EuroCommercea ukazuje na prepreke i izazove online trgovine. Glavne pritužbe online kupaca  odnose se na probleme isporuke naručene, kupljene robe, njihova zabrinutost u pouzdanost online trgovaca koje su izražene kroz niz jamstava koje imaju kupci u klasičnoj trgovini a u online trgovini još nisu do kraja regulirani, te na trećem mjestu zabrinutost zbog sigurnosti plaćanja odnosno online novčanih transakcija.

Brzina isporuke odnosno vrijeme dostave naručene ili kupljene robe online glavni je problem e-kupcima u u Crnoj Gori (22 % ispitanih to je navelo kao glavni problem), u Mađarskoj je takvih e-kupaca 12 %, a u Turskoj 10 %, Najviše zabrinutih za sigurnost plaćanja u e-trgovinama izražena je kod e-kupaca u Portugalu (29 %) te u Turskoj (25%).

„Jasno je da Europa kao cjelina treba uhvatiti korak s golemim napretkom koji se ostvaruje u digitalnoj tehnologiji i online trgovini u drugim regijama u svijetu, osobito u Kini i SAD-u. To je poruka za poslovanje, ali i za regulatore i donositelje politika.

I dalje ćemo zahtijevati od mjerodavnih institucija unaprjeđenje uvjete za rast u svim kanalima online prodaje, kako bi pomogli europskoj maloprodaji u inovacijama i konkurentnosti na globalnoj razini. Europa ima fantastičan potencijal, s tržištem od 500 milijuna razumno bogatih Europljana. Ipak, previše je problema s različitim potrošačkim zakonima, PDV-om, režimima označavanja i mnogim ograničenjima distribucije što onemogućuje poslovanje i ostavlja neiskorištenim potencijal e-trgovine“, navodi generalni direktor EuroCommercea Christian Verschueren.

u Hrvatskoj je eBay vodeća online trgovina

Paneuropsko rješenje online plaćanja

Još u svibnju iz Ecommerce Europe objavila je dokument u kojem preporuča izgradnju inovativnog i konkurentnog prekograničnog plaćanja u Europi.

„Izbor rješenja za plaćanje i praktičnost pri odjavi bit će ključni pokretači rasta e-trgovine u Europi u nadolazećim godinama. Ecommerce Europe podupire razvoj konkurentnog i inovativnog europskog platnog prostora koji može potaknuti razvoj rješenja prikladnih za budućnost maloprodaje“, navodi se u dokumentu.

Buduća rješenja za plaćanje u e-trgovini trebala bi dati online trgovcima potrebne digitalne alate kako bi se prilagodili rastućim očekivanjima potrošača i pronašli pravu ravnotežu između potrebe za jednostavnim plaćanjima a pritom sigurnim.

„U vremenima kada se tehnologija integrira u svakodnevni život potrošača, rješenja za plaćanje trebaju se prilagoditi razvoju mobilne i omnichannel trgovine. Razvoj interneta stvari i povezanih uređaja pojačat će ove trendove i zahtijevat će inovativna rješenja za plaćanje kako bi se održala jednostavnost i praktičnost naplate“, smatraju u Ecommerce Europe ističući kako je važno omogućiti i konkurento tržište plaćanja kako bi ono bilo što jeftijije te je pri tome nužno i rješavanje izazova nastalih uslijed fragmentacije europskog platnog prostora kroz razvoj paneuropskih rješenja.

Hrvati preferiraju mobilne načine plaćanja te plaćanja od doma

Pentracija internet korisnika u Hrvatskoj je niskih 70 % pa je i postotak online kupaca nizak iiznosi tek 48 % od onih koji koriste internet. e-BDP u Hrvatskoj je niskih 0,87 % u ukupnom BDP a rast je iznadprosječnih 6,17 %.

Podijeli:

Vezane objave