Pandemija korona virusa uzrokuje ekstremne učinke u potrošnji putem interneta. Kriza će ove godine izvršiti ozbiljan pritisak na internetsku prodaju, osobito zbog znatno niže online potrošnje i nedostatka rezerviranja za putovanja i odmora.

Online trgovce najviše zabrinjavaju kašnjenja u planiranju asortimana proizvoda zbog ograničenja putovanja, manje narudžbi kupaca, najavljena kašnjenja isporuke ili poremećaji u isporuci te odgoda isporuke

“Međutim, internetske trgovine mogu igrati vitalnu ulogu u nepoželjnom scenariju potpunog zastoja u cijeloj EU u skoroj budućnosti.” rekao je predsjednik Ecommerce Europe i predsjednik Uprave Thuiswinkel.org, nizozemske udruge za e-trgovinu Wijnand Jongen.

Ecommerce Europe je 17. ožujka pokrenula anketu kako bi procijenila utjecaj epidemije korona virusa na e-trgovinu u Europi. U istraživanju su sudjelovala i nacionalna udruženja za e-trgovinu i članovi tvrtke.

„Razmjena informacija između zemalja u ovom je vremenu presudna, jer ograničenja u nekoliko zemalja mogu imati snažan utjecaj na prekograničnu prodaju. E-trgovina Europa vjeruje da ovi uvidi također predstavljaju koristan izvor informacija za donositelje odluka iz EU-a i nacionalnih zemalja da usvoje najbolji mogući pristup za sektor koji može igrati presudnu ulogu u ovoj krizi. Stoga pozivamo Europsku komisiju i države članice da granice ostanu otvorene za prekograničnu trgovinu “, rekla je generalna tajnica ECommerce Europe  Marlene ten Ham.

Vlasnike online trgovina brinu i očekivani problemi s financiranjem, otpuštanje osoblja, djelomično ili potpuno zatvaranje trgovina tijekom karantenskih mjera, te pad prodaje

Svi ispitanici izvijestili su da korona pandemija već utječe na maloprodaju na mreži. 65% ispitanika izjavilo je da očekuju da će oni ili njihovi članovi (mrežni trgovci) dovesti do pada prodaje i otpuštanja osoblja. Taj pad prodaje već se može primijetiti u sektorima kao što su moda, putovanja i drugi uslužni sektori. Suprotno tome, industrije poput hrane, zdravstvenih proizvoda, proizvoda koji doprinose radu od kuće (prijenosna računala, tableti, zasloni itd.) i pod karantenom (zamrzivači, itd.) bilježe nagli rast prodaje. Kao posljedica usredotočenosti na e-trgovinu u tim sektorima rasta, već su vidljivi određeni konkretni učinci krize na internetsku maloprodaju. Iako 94% ispitanika navodi da je i dalje moguće prodavati i isporučiti proizvode u svojoj zemlji i u prekograničnim tržištima.

65% tvrtki i nacionalnih udruženja očekuje djelomično ili potpuno zatvaranje poslova tijekom karantene. Na primjer, u Italiji, u kojoj je izbijanje epidemije u Europi najprije pogodilo, zatvaranje aktivnosti proglašeno je već 13. ožujka, što je dovelo do strogih ograničenja za kretanja ljudi. Zatvorene su sve trgovačke i proizvodne aktivnosti koje nisu nužno ili nisu povezane s lancem opskrbe hranom i zdravstvenim slučajevima. Unatoč tome, internetske trgovine (koje prodaju sve vrste proizvoda) i dalje posluju. Da bi se to postiglo, radnici unutar skladišta poduzimaju vrlo ozbiljne mjere prevencije. U sektoru logistike postoje mnoge poteškoće. Kako ljudi napuštaju svoje domove samo ako su to strogo potrebni, došlo je do eksponencijalnog povećanja potražnje za logističkim uslugama. Pogotovo kuriri za e-trgovinu i isporuku hrane više nisu u stanju pratiti potražnju, što dovodi do mnogih odgađanja i otkazivanja isporuka.

Online trgovce brine i očekivani pad prodaje zbog nedostatka zaliha, manja potražnja i slijedom toga pad zarade

Podijeli:

 

Vezane objave