Krajem ožujka, kada je Ecommerce Europe objavio svoje prvo izvješće o utjecaju epidemije korona virusa na e-trgovinu, većina zemalja Europske unije proživljavala je svoje najstrože mjere obustave. Prema novom istraživanju Ecommerce Europe objavljenom 14. svibnja, čini se da europska gospodarstva polako pokušavaju izaći iz krize. 95% ispitanika navodi da su njihove zemlje započele strategiju izlaska, Većina zemalja polako ublažava mjere zatvaranja i dopušta više fizičkih komercijalnih aktivnosti, s otvaranjem različitih vrsta trgovina. U sljedećim tjednima, iako uglavnom i dalje s ograničenjima i na različit način diljem Europe, otvaraju se restorani i barovi, a profesionalci koji se bave kontaktima ponovno će pokrenuti svoje aktivnosti, a škole će opet dočekati djecu.

Vraćanje blagog optimizma

Unatoč velikoj potražnji za e-trgovinom ovih nekoliko mjeseci, istraživanje pokazuje nijansiranu sliku utjecaja pandemije covid-19 na industriju. Iako su mnogi sektori općenito imali povećanu prodaju, također postoji značajan segment koji već doživljava / očekuje pad prodaje, a neki sektori čak suočavaju s potpunim nedostatkom prodaje. Na primjer, modna industrija ostvarila je znatan pad prodaje, a potražnja u industriji putovanja i događanja opala je na sve dulje vrijeme. Nadalje, čak i za sektore koji su imali izvanrednu razinu potražnje, povećana prodaja dovela je i do većih troškova zbog poremećaja u opskrbi, potrebe za dodatnim osobljem i povećanim sigurnosnim mjerama. U odnosu na ožujak, novo istraživanje pokazuje da se sektor e-trgovine blago oporavio jer manji broj ispitanika sada očekuje smanjenje prodaje (73% na 39%).

Poteškoće lanaca opskrbe

Posljedica širenja korona virusa u svijetu jest da tvrtke imaju poteškoće u svom lancu opskrbe. U ožujku je 60% ispitanika prepoznalo problem u lancu opskrbe, a većina je očekivala da će se to uskoro dogoditi. Podaci iz svibnja pokazuju da doista više zemalja sada ima problema s lancima opskrbe (78%). Iako su u ožujku tvrtke mogle raditi na temelju rezervi, sada imaju nedostatak određenih proizvoda. Ti nedostaci su uglavnom zbog zatvorene ili ograničene proizvodnje proizvoda, dužeg roka isporuke i nerazmjerne potražnje nekih proizvoda. Širom Europe pritisak na operatere poštanskih pošiljaka i poštarina smanjio se od ožujka, jer su počeli prilagođavati svoje poslovanje povećanoj potražnji.

Iako nije bilo lako razdoblje za poduzeća, velika većina ispitanika navodi da su općenito zadovoljni (67%) ili imaju neutralan stav (17%) o tome kako je njihova vlada odgovorila na krizu. Kad je riječ o mjerama državne podrške, čini se da je najveće preostalo pitanje da sredstva podrške, uglavnom u obliku zajma (89%), ali također putem subvencija i odgoda poreza, u praksi teško mogu dobiti za tvrtke. Na primjer, u Njemačkoj tvrtke moraju dokazati svoju kreditnu sposobnost za dobivanje zajmova, što može biti teško jer u takvim krizama poduzeća (a posebno mala i srednja poduzeća) bankama ne mogu pokazati vrijednosne papire. Slično tome, u Češkoj i Austriji kompanije također imaju problema s dobijanjem kredita ili primanjem sredstava.

Usklađeni pristupi ključni za oporavak

Razmjena informacija i koordinacija među zemljama i dalje su presudni u ovim vremenima, jer potpuno različiti pristupi mogu imati negativan utjecaj na prekograničnu prodaju. Ecommerce Europe nada se da će ti uvidi biti koristan izvor informacija za donositelje odluka iz EU-a i nacionalnih zemalja da usvoje pristup za oporavak koji je, u najvećoj mogućoj mjeri, usklađen. Napredovanje s inicijativama EU-a, kao što su Zeleni ugovor i digitalni program, istovremeno pružajući zainteresiranim stranama dovoljno vremena da pravilno doprinesu kreiranju politika, postaje važan dio oporavka. (naslovna fotografija https://www.flickr.com/)

Podijeli:

 

Vezane objave