Internetska kupnja u EU nastavlja rasti, pokazuju podaci iz posljednjeg godišnjeg istraživanja o korištenju ICT-a u kućanstvima i kod pojedinaca. U 2022. godini 91 % ljudi u dobi od 16 do 74 godine u EU-u koristilo se internetom, od kojih je 75 % kupilo ili naručilo robu ili usluge za privatnu upotrebu. Udio e-kupaca porastao je s 55% u 2012. na 75% u 2022. godini, što je povećanje od 20 postotnih bodova (pp).

Najveći udio korisnika interneta koji su kupovali ili naručivali robu ili usluge putem interneta u 2022. godini zabilježen je u Nizozemskoj (92%), Danskoj (90%) i Irskoj (89%). S druge strane, manje od 50% je kupovalo online u Bugarskoj (49%). Između 2012. i 2022. rast je bio posebno značajan u Estoniji (+47 pp), Mađarskoj (+43 pp), Češkoj i Rumunjskoj (+41 pp).

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Najčešća kupnja

U 2022. godini najčešća online kupnja robe bila je odjeća (uključujući sportsku odjeću), obuća ili modni dodaci (koje je naručilo 42% korisnika interneta). Nakon nosivih proizvoda, top 5 najčešćih online kupnji fizičke robe upotpunile su dostave iz restorana, lanaca brze hrane i catering usluga (19%), kozmetike, proizvoda za uljepšavanje ili wellness (17%), namještaja, kućnih potrepština ili proizvoda za vrtlarstvo (16%), te tiskane knjige, časopisi ili novine i sportska oprema (isključujući sportsku odjeću) (oboje 14%).

Dobra iznad usluga

Ekonomija suradnje otvorila je novi način razmjene dobara i usluga putem digitalnih tehnologija. U 2022. godini među korisnicima interneta u EU-u 21 % koristilo se platformama suradničke ekonomije za naručivanje ili kupnju fizičke robe od drugih pojedinaca, dok je 6 % unajmljivalo smještaj, 1 % koristilo uslugu prijevoza, a manje od 1 % naručivalo usluge kućanstva putem takvih platformi.

Pojedinci u dobi od 25-34 godine i 35-44 godine imali su veću od prosjeka sklonost kupnji robe od drugih privatnih prodavača u 2022. s udjelom od po 29% korisnika interneta.

Važnost internetskih platformi za rezerviranje, primjerice, iznajmljenog smještaja nedavno je promatrana i putem eksperimentalnih statistika, pokazujući razine rezervacija u 2022. godini koje su premašile godine prije pandemije, dok je turizam u tradicionalnijim vrstama smještaja još uvijek zaostajao malo iza.

Podijeli:

 

 

Vezane objave