Niz je promjena koji dvoznamenkasti rast e-trgovine u Europi donosi u samoj maloprodaji i gospodarstvu, no pozitivno iznenađuje i utjecaj e-trgovine na okoliš.

Učinak CO2 proizvoda kupljenog putem različitih prodajnih kanala u Europi (prosječan slučaj). Ingrami emisije ekvivalentne CO2 za prosječni neprehrambeni proizvod

Jasno je kako e-trgovina u odnosu na tradicionalnu ili klasičnu trgovinu donosi promjene u prodajnim mjestima, promjene radnih mjesta, dostave, logistike…

No, kako e-trgovina u odnosu na klasičnu fizičku trgovinu utječe na okoliš, odnosno emisiju štetnih plinova, prije svega CO2? Dosadašnja istraživanja ugljičnog otiska e-trgovine nasuprot klasičnoj tradicionalnoj trgovini otkriva zanimljive pokazatelje.

Usporedba utjecaja e-trgovine i fizičke kupnje kod različitih vrsta proizvoda, emisija CO₂ u gramima

Utjecaj e-trgovine na okoliš je pozitivan. Izvanmrežna kupnja rezultira između 1,5 i 2,9 puta više emisija stakleničkih plinova od mrežne kupnje. Iako e-trgovini trebaju cirkulirajuća dostavna vozila, ona smanjuju automobilski promet između 4 i 9 puta više od iznosa koji generiraju. Korištenje zemljišta za e-trgovinu niže je nego za fizičku maloprodaju, kada su uključeni logistika, prodajni prostor i pripadajuće parkirno mjesto.

Zrelija tržišta manje CO2

Prema istraživanju Olivera Wymana provedenom kroz 12 tjedana 2020. godine uz podršku savjetodavnih stručnjaka za logistiku (LAE), Instituta za upravljanje lancem opskrbe Sveučilišta St Gallen, a prema narudžbi Amazona, u 2019. godini e-trgovina dosegla je 11 posto ukupne maloprodaje u osam europskih zemalja (Francuska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska, Španjolska, Švedska i Velika Britanija). Početne su naznake da je e-trgovina porasla za 31 posto od 2019. do 2020. godine, nakon rasta od 12 posto od 2018. do 2019. godine. Podaci za 2020. godinu i sljedećih nekoliko godina bit će pod snažnim učincima pandemije Covid-19.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Zrelost organizirane trgovine i rast e-trgovine. Maloprodaja organizirane trgovine i prodaja e-trgovine na malo, u postotcima 2019. godine

Istraživanje se temeljilo na analizi službene statistike, istraživanjima neovisnih trgovaca provedenih 2020. godine i vlasničkom modelu utjecaja na CO2. Studija je otkrila da se maloprodaja transformira različitim brzinama u osam promatranih zemalja. Glavne promjene su evolucija prema organiziranijoj maloprodaji, rast e-trgovine i pomak potrošnje kućanstava s robe na usluge.

Udio e-trgovine u maloprodaji veći je u zemljama u kojima je maloprodaja organiziranija, odnosno u razvijenijim ekonomijama jer su etablirani organizirani trgovci brže prešli na višekanalnu maloprodaju.

Primjetno je da istraživanjem nisu obuhvaćeni podaci o ugljičnom otisku kod e-trgovine koji proizlaze iz korištenja digitalnih tehnologija, prijenosa i pohrane digitalnih podataka…

Podijeli:

 

 

Vezane objave