“Ovo je moj radikalan, ludi pokušaj”, rekao je suosnivač Wikipedije Jimmy Wales za Financial Times o pokretanju platforme društvenih medija bez oglasa WT: Social čiji je smisao da nikada neće prodavati korisničke podatke ili objavljivati reklame. Usto, ustvrdio je kako je WT: Social za njega izazov i da ne zna kakva će biti sudbina tog projekta.

Wales je rekao da je potaknut za stvaranje WT: Social zbog toga što je oglašavanje omogućilo da nekvalitetni sadržaji dominiraju na Facebooku i Twitteru. Naime, WT: Social podsjeća sadržajno i vizualno na Facebook ali s potpuno drugom strategijom, planira poslovati samo od donacija.

WT: Social sadrži feed nalik Facebooku na kojem korisnici mogu dijeliti vijesti ili drugi sadržaj. Ali za razliku od Facebooka, čiji algoritmi daju prednost sadržaju koji je sponzoriran ili je popularan, WT: Social prvo prikazuje novi sadržaj.

Sadržaj dolazi iz različitih dijelova platforme (subwikis), odnosno područja interesa kojima se korisnici odluče pridružiti. Platforma će korisnicima omogućiti i “izravno uređivanje pogrešnih naslova ili označavanje problema s pogreškama”.

Otprilike 160.000 ljudi prijavilo se za WT: Social od njegovog pokretanja u listopadu ove godine. Platformi se može besplatno pridružiti, ali novi se korisnici stavljaju na listu čekanja, ukoliko odmah ne doniraju novac za platformu. Wales je ustvdio kako cilj WT: Social nisu klikovi nego njeno značenje za korisnike dodavši kako su Facebook i Twitter u stvari niskokvalitetni mediji.

“Facebook, Twitter i druge društvene mreže donose prihode na temelju koliko dugo ostajete na njihovoj web stranici gledajući i klikajući na oglašavanje. Angažiranje je prioritet pred kvalitetom”, naveo je u svojem blogu Wales.

Krajnji cilj WT-a: Social, naglasio je Wales, jest zamjena za Facebook i Twitter odnosno dostizanje od 50 do 500 milijuna korisnika.

Wales vjeruje da se postojeće društvene mreže suočavaju s problemima koji se mogu nadvaladati strategijom kakvu ima WT: Social. Naime, u 2019. godini Facebook je dosad uklonio oko 5,4 milijarde lažnih računa, dok je u rujnu Twitter objavio da je uklonio tisuće lažnih računa koji su širili političku dezinformaciju u šest zemalja. Usto, zbog toga što je Twitter zabranio sve oblike političkih oglašavanja a Facebook dopušta svo političko oglašavanje, čak i one koji sadrže očite dezinformacije, kako smatra Wales, upitni su uvjeti kampanje za predsjedničke izbore u SAD 2020. godine.

Smatra kako se WT: Social može zaštititi od političkih trolova ne samo ne objavljivanjem oglasa nego i uređivačkoj otvorenosti prema zajednici, no priznao je kako ni sam nije siguran kako će to funkcionirati.

Podijeli: