Pomak prema digitalizaciji u automobilima raste velikom brzinom i vidljiv je u stalnom porastu penetracije umreženih automobila na globalnoj razini. 4G umreženost još dominira tržištem s nepunih 95% udjela. Ali kako se automobilsko tržište kreće prema elektrifikaciji, softverski definiranim vozilima i autonomiji, potreba za pouzdanijom i bržom vezom (5G) u vozilima sve je veća. Do 2030. godine više od 90% prodanih povezanih automobila imat će ugrađenu 5G umreženost. Očekuje se da će prodaja umreženih automobila između 2022. i 2030. godine rasti po prosječnoj godišnjoj stopi od 13%.

Nakon zastoja pandemijskih 2020. i 2021. godine lani je u svijetu zabilježen rast prodaje umreženih automobila.  2022. godine zabilježene su tehničke nadogradnje 4G povezivosti  kod vozila Honda Civic, Toyota Corolla, Ford Escape i Chevrolet Equinox. Istaknute nadogradnje uključuju daljinsko zaključavanje/otključavanje, daljinsko pokretanje/zaustavljanje motora, kontrolu klime, status vozila, praćenje lokacije, geofencing, hitnu pomoć, glazbu u kabini, video streaming i bežična ažuriranja. Prošla je godina na tržište došao i veći broj vozila s 5G umreženošću i omogućenim značajkama autonomije koje omogućuje nova generacija telekomunikacijske tehnologije. To se prije svega odnosilo na premium modele kao što su Ford F-150 Lightning, Cadillac LYRIQ, Mercedes-Benz EQS, Audi e-tron GT, BMW iX i GWM Haval HG.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Ukupno je globalna prodaja umreženih automobila porasla je u 2022. godini 12% te je dostignut udio umreženih automobila u ukupnoj prodaji od preko 50%, navodi se u najnovijem istraživanju Counterpoint’s Smart Automotive Service. SAD je ostao najveće tržište za povezane automobile, a slijede ga Kina Europa. Ta tri tržišta činila su skoro 80% ukupne globalne prodaje umreženih automobila 2022. godine. Zbog relativno malog udjela prodaje povezanih automobila, Japan je lani doživio najveći rast u prodaji umreženih automobila.

Podijeli:

 

 

Vezane objave