Poduzeća koriste uslužne robote uglavnom za sustave upravljanja skladištima

U 2018. godini 7 posto poduzeća u Europskoj uniji u kojima je zaposleno najmanje 10 osoba koristilo je industrijske ili uslužne robote, navodi Eurostat. Ono što Eurostat podrazumjeva pod robotima mora imati mehaničku strukturu, senzore, računalnu komponentu i kontrolnu jedinicu. Roboti se prema namjeni dijele na industrijske i uslužne. Dok se industrijski roboti uglavnom koriste u industrijskoj automatizaciji i izvode svoje zadatke u jasno strukturiranim okruženjima s vanjskim zaštitnim mjerama, uslužni roboti imaju određenu razinu autonomije i sposobnost za rad u složenim okruženjima koja mogu zahtijevati interakciju s osobama, objektima ili drugim uređajima.

Velika poduzeća, s preko 250 zaposlenih, najviše koriste robote, njih 25 posto odnosno četvrtina, kod srednjih poduzeća, od 50 do 249 zaposlenih, taj je postotak više nego prepolovljen i iznosi 12 posto. Očekivano mala poduzeća, do 49 zaposlenih, najmanje koriste robote, njih tek 5 posto.

Najveći udio poduzeća koja koriste industrijske ili uslužne robote zabilježen je u Španjolskoj (11 posto), te u Danskoj i Finskoj (10 posto) i Italiji (9 posto). Najmanji udio zabilježen je na Cipru (1 posto), Estoniji, Grčkoj, Litvi, Mađarskoj i Rumunjskoj (po 3 posto).

Poduzeća više koriste industrijske robote (5 posto) od uslužnih robota (2% posto). Industrijski roboti najčešće se koriste u proizvodnom sektoru (16 posto) i servisnim robotima u proizvodnji i trgovini na malo (po 4 posto).

Poduzeća koriste uslužne robote uglavnom za sustave upravljanja skladištima (44 posto poduzeća koja su koristila servisne robote), nakon čega slijedi poduzeća koja se bave prijevozom ljudi ili robe (22 posto), poduzeća za poslove čišćenja ili zbrinjavanja otpada, te poduzeća koja obavljaju montažne radove (po 2 posto).

Inače, prema analizama gospodarstva robotika raste brže od očekivanog. Na primjer, prema

Boston Consulting Group konzervativna su očekivanja kako će to tržište dosegnuti 87 milijardi američkih dolara do 2025. godine. Zahvaljujući naprednim tehnološkim rješenjima, posebno umjetne inteligencije, za razliku od ranijih robota koji su slijepi, veliki, opasni te ih je teško programirati i održavati novi roboti imaju mogućnosti prepoznavanje glasa i jezika, imaju pristup superbrzoj komunikaciji, podacima i knjižnicama algoritama, sposobnost učenja, mobilnost, prenosivosti, spretnosti… Novi precizni roboti mogu sortirati i ispuniti liječničke recepte, odabrati i pakirati naloge za skladištenje, sortirati, pregledavati, obrađivati ​​i obrađivati ​​voće i povrće, kao i niz drugih industrijskih i neindustrijskih zadataka brže i preciznije od ljudi.

Podijeli:

Vezane objave