Autonomni brod Mayflower 16. rujna 2020. je isplovio iz Plymoutha na južnoj obali Engleske, 400 godina otkako je njegov imenjak napustio istu luku i odveo hodočasnike u Massachusetts, gdje su osnovali prvu stalnu koloniju u Novoj Engleskoj, objavio je The Nextweb.

Brod za istraživanje mora s umjetnom inteligencijom i solarnim pogonom dizajniran je za prikupljanje podataka o okolišu koji mogu produbiti razumijevanje globalnog zatopljenja, zagađenja oceana i očuvanja morskih sisavaca. 

Prvo će  provesti šest mjeseci u ispitima na moru, prije nego što će pokušati ponoviti transatlantsko putovanje Pilgrima u proljeće 2021. godine.

Brod koristi IBM-ovu tehnologiju računalnog vida za otkrivanje opasnosti od oceana zabilježenih kamerama na brodu, prognoziranje podataka tvrtke The Weather Company kako bi se izbjeglo približavanje oluja i softver za automatizaciju kako bi se osiguralo da odluke slijede međunarodne propise o sudaru. Sve te informacije bit će poslane brodskom kapetanu AI, koji kontinuirano analizira podatke i u skladu s tim prilagođava svoje planove.

Cijeli sustav radi na malim rubnim računalnim uređajima instaliranim na brodu, koji brodu daju dovoljno računalne snage za rad bez trajne internetske veze. IBM-ov voditelj komunikacija za projekt Jonathan Batty rekao je da sva istraživačka oprema na brodu mora raditi autonomno čak i kada nema internetsku vezu.

Metode uzimanja uzoraka moraju biti automatizirane i mora postojati ravnoteža između toga što se analiza provodi na brodu i onoga što se uzorci vraćaju na obalu radi daljnjih studija. Eksperimentiramo s nekim stvarno cool kompletom. Primjerice, tehnologija HyperTaste,  elektronički jezik pomoću AI koji je razvio IBM Research koji omogućuje brzu kemijsku karakterizaciju tekućina, poput oceanske vode, koristeći kombinacije mnogih senzora u nizu. Budući da tehnologija ima vrlo mali fizički profil, HyperTaste je lako ukrcati na  Mayflower  pomažući znanstvenicima da analiziraju kvalitetu vode i razinu onečišćenja na licu mjesta na brodu.

Myflower je dugačak 14 metara može nositi 700 kg opreme

Putovanje plovila se može pratiti putem interaktivnog web portala koji nudi ažuriranja o njegovom položaju, uvjetima okoliša i prikupljenim podacima istraživanja. (ilustracija Promare)

Podijeli:

 

Vezane objave