Inovativni proizvodi i usluge svakodnevni život ne čine samo praktičnijim, nego i sigurnijim i učinkovitijim; kod kuće, na poslu i u pokretu. U nizu proizvoda koje je Bosch predstavio na konferenciji Bosch ConnectedWorld u Berlinu, gdje se okupljaju pripadnici sektora interneta stvari radi rasprave o svijetu sutrašnjice su i: Inteligentna rukavica u tvornici, digitalni anđeo čuvar za ljude u pokretu i povezane kuhinje.

Proizvodi i rješenja za sve aspekte povezane proizvodnje:

ActiveAssist – pomoćnik u sastavljanju: sustav za pomoć pri sastavljanju korisnike vodi korak po korak kroz svaku pojedinu fazu proizvodnog postupka. S pomoću RFID-a (radiofrekvencijska identifikacija) identificira sljedeći obradak te pruža informacije o potrebnim koracima obrade.

Primjerice, sustav upotrebljava svjetlosne signale za označivanje spremnika s pretincima u kojima se nalaze vijci ili drugi dijelovi potrebni za izvršenje sljedećeg koraka. 3D kamera prati korisnikove pokrete. Sve u svemu, sustav omogućuje ispravljanje pogrešaka i sprječava uporabu pogrešnih dijelova. Njegove su prednosti smanjenje naprezanja korisnika i poboljšanje kvalitete proizvoda.

Inteligentna rukavica: iGlove sadržava iznimno osjetljive senzore te je namijenjena za uporabu u povezanoj proizvodnji. Mapira pokrete ruku i može znatno skratiti trajanje obuke radne snage. Nadalje, korisnicima pomaže pri učenju ispravnih koraka sastavljanja i može dokumentirati korake proizvodnje kao što je uklanjanje dijelova. Podaci se bez potrebe za fizičkim dodirom s pomoću tehnologije bluetooth šalju na računalo ili pametni telefon, gdje se uspoređuju s prethodno pohranjenim obrascima pokreta.

ActiveCockpit – pomoćnik u proizvodnji: golemi zaslon zaposlenike u tvornici informira o stanju proizvodnje. Njegove su prednosti brža obrada informacija, jasna analiza i naknadno definiranje zadataka radi veće učinkovitosti postupaka. Zahvaljujući tome proizvodnja postaje transparentna. Korisnici i poduzeća imaju korist od trenutne identifikacije problema kao što je, primjerice, uporaba premalih ili prevelikih vijaka. Time se skraćuju zastoji, povećava razina kvalitete proizvoda i sprječava nastanak troškova zbog opoziva proizvoda.

Povezana rješenja i proizvodi za bolje življenje:

aplikacija Vivatar – digitalni anđeo čuvar: trčanje po mraku ili vraćanje kući pješice nakon što je posljednji autobus otišao dovoljno je da u bilo koga uzrokuje nelagodu. Tada može pomoći Boscheva aplikacija Vivatar, koja djeluje kao digitalni anđeo čuvar za ljude u pokretu. Korisnicima omogućuje da kontaktiraju prijatelje i obitelj, dobiju digitalnu pratnju do kuće putem GPS-a te sami odluče koga žele za pratitelja i kada.

Inačica Premium aplikacije Vivatar korisnicima omogućuje stalan pristup Boschevu pomoćniku za hitne slučajeve Emergency Assistant; timu za slučajeve nužde s profesionalnom obukom.

Climo – mala kutija za bolju kvalitetu zraka: veličine je kutije za cipele i mjeri kvalitetu zraka u stvarnom vremenu. Climo su zajedno razvili Bosch i Intel te je sto puta manji i deset puta jeftiniji od uobičajenih sustava. Mjeri i analizira ukupno 12 parametara, uključujući temperaturu i vlažnost te ugljikov dioksid, dušikov oksid, pa čak i količinu peludi. Gradovi na temelju prikupljenih informacija mogu brzo poduzeti mjere za poboljšanje kvalitete zraka. Mogu ih, primjerice, upotrebljavati i za pomoć pri upravljanju prometom. Osim toga, astmatičari ili alergičari s pomoću aplikacije mogu saznati trebaju li ostati u zatvorenom ili izbjegavati određene dijelove grada.

Home Connect – platforma za povezanu kuhinju: platforma za povezanu kuhinju iz Boscheve podružnice BSH naziva se Home Connect. Gdje god se nalazili, korisnici mogu upotrebljavati uređaje kao što su pametni telefoni za upravljanje i nadzor nad Boschevim kućanskim aparatima ili onima drugih proizvođača. S približno 30 partnera diljem svijeta Home Connect već ima najveći digitalni ekosustav u povezanoj kuhinji te tvrtka stalno sklapa nova partnerstva i dodaje korisne funkcije i usluge. Na kraju prošle godine BSH je stekao 65% udjela u novoosnovanom poduzeću Kitchen Stories sa sjedištem u Berlinu.

Sada se planira u Home Connect integrirati aplikaciju za kuhanje. U ponuđene usluge ubraja se i glasovno upravljanje. Na taj način Boschevim proizvodima mogu upravljati pomoćnici kao što su Alexa poduzeća Amazon (Njemačka), Google Home (UK) ili Ding Dong (Kina).

Prediktivno održavanje – daljinska dijagnostika za dizala: Bosch već 30 godina radi na razvoju sustava za pozive u slučaju nužde radi brzog oslobađanja ljudi zaglavljenih u pokvarenim dizalima. Tvrtka sada ide korak dalje time da sprečava i sam nastanak kvara na dizalima. Ključ je u prediktivnom održavanju. Povezani senzori i kamere integrirani su u sustav dizala te bežičnim putem obavještavaju servisni tim ako će uskoro uslijediti kvar. Stoga se održavanje i popravak mogu obaviti prije nego što dizalo prestane raditi.

Platforma za povezane zgrade – rješenje za pametne zgrade: rješenje utemeljeno na senzorima i oblaku analizira podatke iz zgrade, primjerice, o zauzetosti prostora ili kvaliteti zraka. Platforma na taj način pruža dobru osnovu za učinkovito upravljanje zgradom. Prozori i vrata otvaraju se i zatvaraju po potrebi, čime se smanjuje potrošnja energije. Platforma pruža i informacije o uporabi prostorija i zauzetosti radnih prostora. Tako u uredima koji nude fleksibilne radne prostore, primjerice, ljudi mogu brzo pronaći najbliži slobodni radni stol, svjetla se mogu učinkovito regulirati, a usluge čišćenja maksimalno iskoristiti. Informacije o tome gdje se nalaze ljudi i oprema korisne su za optimiranje postupaka u zgradama, primjerice, u poslovnim zgradama ili bolnicama. Rješenje se temelji na platformi Bosch IoT Suite, Boschevoj vlastitoj softverskoj platformi za internet stvari.