Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3%. Prihod od prodaje koji je tvrtka ostvarila u prva tri mjeseca izjednačio se s gornjom razinom iz istog razdoblja prethodne godine, a čak se i povećao za približno 5% nakon prilagodbi zbog učinaka tečajne razlike.

Bosch je ostvario prihod od prodaje od 78,1 milijardu eura. To predstavlja povećanje od 6,8%, ili 8,4% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde eura. Sva poslovna područja pridonijela su tim pozitivnim rezultatima. Operativna dobit, odnosno EBIT (zarada prije kamata i poreza), dosegla je 5,3 milijarde eura u 2017. godini, poboljšavši se za gotovo 17% u odnosu na 2016. godinu. I prihod od prodaje i zarada na najvišoj su razini u povijesti naše tvrtke. Štoviše, operativna dobit rasla je brže nego prihod od prodaje. Operativna marža iznosila je 6,8%, odnosno 0,6 postotnih bodova više nego prethodne godine. Rashodi za istraživanje i razvoj također su ostali na visokoj razini. Prošle su godine iznosili oko 7,3 milijarde eura. To odgovara više od 9% prodaje.

Ključna disciplina povezana s internetom stvari

Nijedna druga tvrtka ne nudi više rješenja za povezivost koja se mogu primijeniti u stvarnom svijetu od Boscha: osim pametne mobilnosti, ona obuhvaćaju domene kao što je povezana proizvodnja (Industrija 4.0), pametni grad i pametni dom. Bosch je do sada proveo već 170 internih IoT projekata s fokusom na temeljne izazove kao što je rast populacije, urbanizacija i klimatske promjene. Tvrtka je u 2017. prodala oko 38 milijuna proizvoda koji se mogu spojiti na internet, što je otprilike 40% više nego u 2016.

Bosch zapošljava više od 25.000 programskih inženjera, a njih barem 4.000 angažirano je na razvijanju rješenja za internet stvari. Tvrtka vidi sve više prilika za buduće poslovne projekte u sferi digitalizacije cijelih ekosustava.

Home Connect – najveći IoT ekosustav za kućanske aparate već je uvelo 28 partnera u branši. Aplikacija Home Connect može se upotrebljavati za upravljanje svime od aparata za kavu do perilica rublja. Bosch je prepoznao značajan potencijal ekosustava koji obuhvaćaju više domena i povezuju različite branše kao što je Logistika 4.0. Takvi sustavi objedinjuju rješenja za proizvodne postupke, usluge za zgrade, sigurnost i mobilnost.

Elektromobilnost

Bosch je u 2017. sklopio 20 ugovora za proizvodnju električnih sustava pogonskih sklopova ukupne vrijednosti 4 milijarde eura. Bosch očekuje da će masovno tržište za električna vozila doživjeti veliki skok u 2020. i nastoji biti vodeći akter na tom tržištu. Tomu je već tako u Kini, gdje Bosch surađuje s američkim novoosnovanim poduzećem Nikola Motor Company i kineskom tvrtkom Weichai Power, najvećim svjetskim proizvođačem motora za gospodarska vozila, na promociji uporabe gorivih ćelija u proizvodnim vozilima. Osim u poslovanju s dijelovima, Bosch vidi potencijal i u internetskim uslugama, kao što je nedavno predstavljena usluga system!e za poboljšanje pogodnosti električne vožnje za uporabu.

Bosch također značajno napreduje s prijelazom na automatiziranu vožnju. Tvrtka očekuje da će već 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura u području sustava pomoći vozaču.

Povezana vožnja

Povezana mobilnost još je jedno tržište na kojem Bosch namjerava ostvariti značajne poslovne rezultate. Procjenjuje se da će vrijednost tog tržišta doseći 140 milijardi eura na svjetskoj razini do 2022. godine. Do 2025. godine na cestama diljem svijeta bit će više od 450 milijuna povezanih vozila. Bosch počinje poslovati u području dijeljenja prijevoza svojim preuzimanjem američkog novoosnovanog poduzeća Splitting Fares (SPLT). Bosch je objedinio SPLT i više od 20 drugih pružatelja mobilnih usluga u svojem novom odjelu Rješenja za povezanu mobilnost. Ona obuhvaćaju uslugu za dijeljenje e-skutera COUP, koja će uskoro proširiti poslovanje i na Madrid u Španjolskoj.

Rezultati po poslovnom području u 2017. godini

Sva su poslovna područja prijavila rast prihoda od prodaje u 2017.: Poslovno područje Mobility Solutions povećalo je prihod od prodaje za 7,8% (9,4% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 47,4 milijarde eura. To je trostruko veća stopa rasta od industrije motornih vozila na svjetskoj razini. Taj prihod od prodaje posljednji put uključuje doprinos Boscheva odjela za elektropokretače i generatore koji je prodan koncem 2017. godine. Operativna marža iznosila je 7,3%, odnosno 1 postotni bod više nego prethodne godine. Prihod od prodaje poslovnog područja Consumer Goods iznosio je 18,4 milijarde eura. To predstavlja povećanje od 4,5%, ili 6,7% ako se uzmu u obzir učinci tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 8,1%. Poslovno područje Industrial Technology ostvarilo je porast prihoda od prodaje od 7,8% na 6,8 milijardi eura, odnosno 9,2% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 3,3%, odnosno 2,1 postotnih boda više nego prethodne godine. U poslovnom području Energy and Building Technology prodaja je iznosila 5,4 milijarde eura, što predstavlja rast od 4,1%, odnosno 5,8% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 4,4%.

Rezultati po regiji u 2017. godini

U Europi je Grupa Bosch u 2017. ostvarila prihod od prodaje od 40,8 milijardi eura. To predstavlja povećanje od 5,6%, ili 6,6% ako se uzmu u obzir učinci tečajne razlike. Tvrtka je imala koristi od oporavka važnih zapadnoeuropskih tržišta i dobrih gospodarskih trendova u Njemačkoj. Prihod od prodaje u istočnoeuropskim državama kao što su Rusija, Rumunjska i Turska također je značajno porastao.

Zabilježen je snažan rast i u azijsko-pacifičkoj regiji, a i Africi. Prihod od prodaje porastao je za 13,5% (16,5% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 23,6 milijardi eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike prihod od prodaje grupe u regiji Sjeverna Amerika ostao je na prošlogodišnjoj razini. Zbog manjeg prometa u području motornih vozila i negativnih učinaka tečajne razlike, prihod od prodaje pao je nominalno za 2% na 12,1 milijardu eura. Suprotno tomu, prihod od prodaje u regiji Južna Amerika značajno je porastao za 16,4% (13,2% nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 1,6 milijardi eura.

Podijeli: