Poslovna godina 2018. bila je uspješna za Bosch grupu. Tvrtka je povećala svoj prihod od prodaje na rekordnih 78,5 milijardi eura. Operativna dobit prije odbitka kamata i poreza (EBIT) dosegla je 5,5 milijardi eura. Unatoč visokim početnim ulaganjima u područja kao što su elektrifikacija i automatizacija mobilnosti, marža operativne dobiti prije odbitka kamata i poreza ponovno se poboljšala u 2018. i porasla sa 6,8% iz 2017. godine na 7%. Bosch je povećao izdatke za istraživanje i razvoj na 7,3 milijarde eura, tj. 9,3% prihoda od prodaje. Kapitalni su izdaci porasli za 14% na 4,9 milijardi eura, tj. 6,3% prihoda od prodaje. Bosch je otvorio gotovo 8.000 novih radnih mjesta diljem svijeta u 2018.; više od polovice tih radnih mjesta bilo je u području istraživanja i razvoja.

Bosch očekuje da će se u tekućoj godini gospodarski razvoj usporiti. Prema predviđanjima tvrtke, svjetsko će gospodarstvo porasti za samo 2,3%. Čimbenike koji opterećuju globalno gospodarstvo, među ostalim, čine trgovinski sporovi, visoke razine duga u europskim državama i smanjenje proizvodnje automobila. Unatoč teškoj situaciji u industrijama i regijama koje su važne za Bosch, tvrtka očekuje da će u 2019. prodaja blago premašiti rezultate iz 2018. Prodaja je u prvom tromjesečju ove godine bila gotovo jednaka onoj u prethodnoj godini. Neovisno o tim kratkoročnim izgledima, Grupa Bosch povećava napore u borbi protiv klimatskih promjena i za poboljšanje kakvoće zraka.

Bosch će od 2020. biti prvo CO2 neutralno industrijsko poduzeće

Prema Međunarodnoj agenciji za energiju (IEA), proizvodnja je odgovorna za gotovo trećinu svjetskih emisija ugljikovog dioksida. To je dovoljan razlog da Bosch povećava svoje već uspješne napore da bi smanjio svoju emisiju CO2. Da bi se to ostvarilo, tvrtka će se koristiti četirima glavnim metodama. Bosch će povećati energetsku učinkovitost, povećati udio obnovljivih izvora energije u svojoj opskrbi energijom, kupiti više zelene energije i nadoknaditi neizbježne emisije ugljikova dioksida. Time će se do 2020. izbjeći 3,3 milijuna tona emisije CO2.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO), oko 90% svjetske populacije udiše toksični zrak. Bosch teži ostvarenju ambiciozna cilja u vidu popravljanja te situacije. Tvrtkin projekt smanjenja koncentracije onečišćujućih tvari gotovo do nule počiva na trima stupovima: Bosch razvija tehnologiju za pogonske sklopove s niskom razinom onečišćujućih tvari, surađuje s općinskim poglavarstvima na projektima za održavanje stalnog protoka prometa i provodi sustav upravljanja mobilnošću tvrtke na svojim lokacijama.

Tvrtka predviđa da će u 2030. oko 75% novih automobila i lakih gospodarskih vozila i dalje pokretati motor s unutarnjim izgaranjem. S obzirom na to, Bosch i dalje ulaže znatne svote u optimiranje benzinskih i dizelskih motora. Tvrtka se također koristi umjetnom inteligencijom radi daljnjeg razvoja motora s unutarnjim izgaranjem. Na primjer, Bosch se koristi umjetnom inteligencijom za prediktivno kontroliranje obrade ispušnih plinova prema obrascima ponašanja pojedinaca u vožnji jer to može dodatno smanjiti emisiju vozila. Oko 3.500 zaposlenika u tvrtkinim jedinicama za obradu ispušnih plinova i ispušne senzore ostvarilo je prodaju od 2,3 milijarde eura u 2018. Taj će iznos do 2025. dosegnuti 3 milijarde eura.

Emisije zagađivača manje za 20%

Bosch raspravlja s gotovo stotinu općinskih poglavarstava diljem Europe o tome što bi se trebalo poduzeti da bi se poboljšala kakvoća zraka. Bosch u Stuttgartu, Parizu i Marseilleu testira mobilnu analizatorsku jedinicu. Te novorazvijene jedinice neprekidno mjere razinu onečišćivača u okolnom zraku. Navedena bi očitavanja zajedno sa simulacijama trebala pružiti daljnji uvid u odnos između emisija vozila i onečišćenja okoliša. Projekt s gradom Stuttgartom pokazao je da se neometanim protokom prometa emisije zagađivača postojećeg voznog parka mogu smanjiti za do 20%. U budućnosti će biti moguće izraditi karte visoke razlučivosti koje prikazuju koncentraciju onečišćivača s pomoću podataka iz analizatorskih jedinica. Navedene bi se karte mogle upotrebljavati za optimiranje upravljanja prometom.

Treći stup projekta čini upravljanje mobilnošću tvrtke. Njegov je cilj smanjiti promet i samim time emisije za koje su odgovorni Boschevi zaposlenici, posebno u konurbacijama. Provedene mjere u rasponu su od prijevoza autobusom u velikim gradovima u Brazilu, Kini i Turskoj do mogućnosti rada na daljinu i najma bicikala i električnih bicikala. Osim toga, Bosch iskorištava moć povezivosti. Primjerice, već nekoliko tjedana oko 8.000 zaposlenika na lokaciji u Reutlingenu može se koristiti platformom za dijeljenje prijevoza SPLT, koja zaposlenicima olakšava dogovaranje suprijevoza putem aplikacije. U metropolitanskom području Stuttgarta, gdje otprilike 55.000 Boschevih zaposlenika putuje sveukupno 1,5 milijuna kilometara svaki dan, tvrtka je također član Udruženja za čisti zrak (Clean Air Alliance).

Bosch također očekuje da će električna vozila biti važan čimbenik za poboljšanje kakvoće zraka u gradovima. Bosch teži postati tržišni lider na masovnom tržištu elektromobilnosti u nastajanju. Tvrtka namjerava do 2025. ostvariti 5 milijardi eura od prodaje u području elektromobilnosti, tj. deset puta veći iznos od onoga iz 2018.

Boscheve se komponente pogonskih sklopova već nalaze u više od milijun električnih automobila diljem svijeta. Navedeni će broj do kraja 2022. porasti na 14 milijuna. Tvrtka je do sada provela projekte pogonskih sklopova za 50 platformi električnih vozila. Samo smo prošle godine dobili 30 novih projekata.

Automatizirana će vožnja također sudjelovati u poboljšanju kakvoće zraka. Istraživačka tvrtka KE Consult tvrdi da automatizirana vožnja može smanjiti potrošnju goriva za više od 30% i za 15% na njemačkim autocestama. Više od 5000 Boschevih inženjera radi na automatiziranoj vožnji, što je gotovo dvostruko više nego prije dvije godine

Podijeli:

Vezane objave