Bosch i Daimler došli su do prekretnice na putu do automatizirane vožnje: dvije su tvrtke sada dobila odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg za svoj sustav automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu. Automatiziranoj se usluzi parkiranja pristupa putem aplikacije za pametni telefon te za nju nije potreban vozač za slučaj sigurnosti. To je čini prvom potpuno automatiziranom funkcijom parkiranja u svijetu SAE razine 41 koja je dobila službeno odobrenje za svakodnevnu uporabu.

Budući da još ne postoji službeni postupak odobravanja funkcija automatizirane vožnje za koje nije potreban vozač, lokalna su nadležna tijela (regionalno upravno tijelo u Stuttgart i ministarstvo prometa pokrajine Baden-Württemberg) od samih početaka nadgledala projekt u suradnji sa stručnjacima njemačkog certifikacijskog tijela TÜV Rheinland. Njihov je cilj bio procijeniti radnu sigurnost tehnologije za motorna vozila i parkirne garaže.

Suradnja je dovela do stvaranja sveobuhvatnog sigurnosnog koncepta s odgovarajućim kriterijima za testiranje i dobivanje odobrenja koji se mogu primijeniti i neovisno o ovom probnom projektu. Razvojni su inženjeri u okviru koncepta odredili način na koji vozilo bez vozača otkriva pješake i druge automobile na putu i pouzdano se zaustavlja kada naiđe na prepreku. Uspostavljena je i sigurna komunikacija među svim komponentama sustava i poduzeti su koraci za osiguravanje pouzdane aktivacije manevra parkiranja.

Postupak automatiziranog parkiranja se temelji na međudjelovanju inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i tehnologiji za motorna vozila iz Mercedes-Benza. Boschevi senzori u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje te pružaju informacije potrebne za navođenje vozila. Tehnologija u automobilu pretvara naredbe koje je uputila infrastruktura u manevre vožnje. Na taj se način automobili sami mogu voziti uz i niz rampe te se premještati između katova parkirne garaže. Ako senzori infrastrukture otkriju prepreku, vozilo se na vrijeme zaustavlja.

Prekretnice projekta

Bosch i Daimler 2015. godine započeli su s razvojem potpuno automatiziranog parkiranja bez vozača, a u ljeto 2017. njihovo je probno rješenje u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu došlo do važne prekretnice: automatizirana usluga parkiranja u stvarnim uvjetima, sa i bez vozača za volanom, prvi je put predstavljena javnosti. Nakon premijere uslijedilo je intenzivno testiranje i faza pokretanja. Posjetitelji muzeja od 2018. godine mogli su uživo upotrijebiti uslugu parkiranja uz osposobljeno sigurnosno osoblje i podijeliti svoja iskustva. Jedan od aspekata probnog projekta odnosio se na testiranje koncepata osvjetljenja na vozilima. Tirkizno osvjetljenje označava da je vozilo u načinu automatizirane vožnje i obavještava prolaznike i druge sudionike u prometu da je vozilo u načinu samostalnog upravljanja. Uvidi tih testiranja navedeni su u nedavnom izdanju norme 3134 udruženja SAE. Dobivanje završnog odobrenja nadležnih tijela buduća je velika prekretnica za tvrtke Bosch i Daimler.

Podijeli:

Vezane objave