Facebookova nedavna najava da ulaže u dva podmorska kabela koja povezuju SAD, Singapur i Indoneziju dodatna je potvrda da su tehnološki najveće tvrtke na svijetu, prije svega Google i Facebook, preuzeli glavnu ulogu u vlasništvu nad podmorskim telekomunikacijskim kabelima kojima su prije toga dominirali telekomunikacijski konzorciji kao AT&T, BT, Cable & Wireless…

Facebook inženjerskom blogu objavljenom krajem prošlog mjeseca, tvrdi se kako će njihovi novi podmorski kabeli Echo i Bitfrost (Echou je suvlasnik i Google) povećati kapacitet podmorske telekomunikacijske konekcije preko Tihog oceana za čak 70%.

Pioneer Consulting je nedavno objavio novo izvješće o tržištu podmorskih telekomunikacijskih sustava (dobavljači podmorskih telekomunikacijskih sustava. ) u kojem navodi kako su Facebook i Google u naletu za posjedovanjem što više podmorske telekomunikacijske infrastrukture.

Jedan od glavnih globalnih izvora informacija o tržišti podmorskih kabela TeleGeography naveo je na ažuriranom popisu nakon najava izgradnje Echoa i Bitfrosta da Google sada ima vlasnički udio u najmanje 16 izgrađenih ili planiranih podmorskih kabela u svijetu (potpuni je vlasnik pet od tih kabela, u drugima dioničar) U međuvremenu, Facebook ima suvlasništvo u 13 podmorskih kabela, u nijednom nema 100 postotno vlasništvo ali je najčešće većinski dioničar).

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Amazon je djelomični vlasnik u dva podmorska kabela te glavni zakupac kapaciteta u još tri kabela, dok je Microsoft suvlasnik u tri podmorska kabela, te glavni zakupac za još dva.

Koliko su veliki tehnološki divovi najveći investitori u podmorske kabele pokazuje i to što, na primjer, AT&T, koji ima udjela u desetcima podmorskih kabela, nije najavio novi projekt podmorskih kabela najmanje nekoliko godina. BT uskoro započinje rad na novoj seriji podmorskih kabela, ali to su relativno mali projekti u njegovoj matičnoj regiji. Ostale telekomunikacijske tvrtke u Europi, Africi i Latinskoj Americi sudjeluju u konzorcijima za izgradnju novih kabela u svojim regijama, te se podmorskim kabelima ne bave ni približno kao Facebook i Google.

Facebook, Google, Amazon i Microsoft nisu tek iodnedavno u poslu s podmorskim kabelima. Na tržište su ušli prije desetak godina zakupljujući kapacitete, te kupujući pojedine vodove, odnosno parove vlakana u podmorskim kabelima te na kraju kako kupce kabela i investitore. U stvari, njihovo investiranje u podmorske kabele zadnjih godina je najveće investiranje na tržištu od kasnih 1990-ih godina kada je svijet tek počeo shvaćati golemi potencijal Interneta. Tada su projekte financirali konzorciji multinacionalnih korporacija, sada dovoljno novca za takve investicije imaju same big tech kompanije.

Podmorski kablovi koje su telekomunikacije izgradile tijekom prvog investicijskog buma 1990-ih ovih godina završavaju svoj ciklus upotrebljivosti ili su ga već završili. Primjerice, kabelski sustav TAT-14 aktiviran 1998. godine za povezivanje Sjeverne Amerike s Velikom Britanijom i sjevernom Europom umirovljen je u prosincu 2020. godine. Tim kabelom su upravljali njegovi vlasnici s podužeg popisa a među njima su bili i AT&T, BT i Deutsche Telekom. Umirovljeni kabel zamijenio je kabel Havfrue / AEC-2 koji prolazi sličnom rutom, njegova dva najveća vlasnika su Facebook i Google.

Podmorski kabelski sustavi koštaju stotine milijuna američkih dolara tako da na tržište ulaze samo najveće kompanije posebno jer su troškovi njihovog održavanja visoki, naime izrazito su skupe popravke nastale ribolovom, sidrenjem brodova, potresima…

Podijeli:

 

 

Vezane objave