Europski parlament i Vijeće Europske unije postigli su 5. lipnja politički dogovor o ažuriranju telekomunikacijskih pravila EU-a. Novim Europskim zakonikom elektroničkih komunikacija, koji je predložila Europska komisija, potaknut će se ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta diljem EU-a, uključujući udaljena i ruralna područja.

„Ovaj je dogovor od ključne važnosti za ispunjavanje sve većih potreba Europljana za povezanošću te za poticanje europske konkurentnosti. Postavljamo temelje za uvođenje tehnologije 5G u čitavoj Europi“,naglasio je nakon postizanja sporazuma potpredsjednik Europske komisije za digitalno jedinstveno tržište Andrus Ansip.

„Nova telekomunikacijska pravila ključna su sastavnica u izgradnji digitalne budućnosti Europe. Nakon više mjeseci teških pregovora dogovorili smo se o ambicioznim i uravnoteženim pravilima kojima će se omogućiti brži pristup radiofrekvencijskom spektru, pružanje boljih usluga potrošačima i njihova bolja zaštita te veća ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta“, smatra  povjerenica Europske komisije za digitalno gospodarstvo i društvo Mariya Gabriel.

Dogovorena pravila imaju ključnu ulogu u postizanju europskih ciljeva u pogledu povezanosti te u pružanju najbolje moguće internetske veze svim građanima kako bi mogli u potpunosti sudjelovati u digitalnom gospodarstvu. Komisija je uspostavu Europskog zakonika elektroničkih komunikacija i donošenje Uredbe o Tijelu europskih regulatora za elektroničke komunikacije predložila u rujnu 2016. godine.

Dogovorena pravila presudna su za postizanje europskih ciljeva odnosno pružanja svim korisnicima u EU najbolja moguća internetska veza kako bi mogli potpuno sudjelovati u digitalnom gospodarstvu.

Poticanje ulaganja u telekomunikacijeske mreže većeg kapaciteta sve je važnije za obrazovanje, zdravstvo, proizvodnju ili transport. Kako bi odgovorila na te izazove i pripremila europsku digitalnu budućnost, Europska komisija je u rujnu 2016. godine predložila uspostavu Europskog elektroničkog komunikacijskog kodeksa i prijedlog Uredbe o tijelu europskih regulatora za elektroničke komunikacije. Kodeks će modernizirati aktualna pravila o telekomunikacijama EU, koji su posljednji put ažurirani 2009. godine, poticati tržišno natjecanje te ulaganja i jačanje unutarnjeg tržišta i prava potrošača.

U ožujku 2018. godine Parlament i Vijeće dogovorili su smjernice za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom kako bi mogli uvesti 5G u EU. Nakon što ga potpuno usvoje Europski parlament i Vijeće Europske unije, države članice će imat dvije godine da primjene Zakon o elektroničkim komunikacijama u nacionalno zakonodavstvo.

Novi elektronički kodeks će:

– Poboljšati raspoređivanje 5G mreža kroz osiguranje raspoloživosti 5G radio spektra do kraja 2020. godine u EU te pružanju operatorima najmanje 20 godina licenciranja spektra;

– Olakšavati uvođenja novih, fiksnih mreža s vrlo velikim kapacitetom, predvidljivim pravilima za zajedničku investiciju i promicanjem dijeljenja rizika u implementaciji mreža vrlo velikih kapaciteta; promicanje održivog tržišnog natjecanja za dobrobit potrošača, s regulatornim naglaskom na stvarnim uskim grlima, kao što su ožičenje, vodovi i kablovi unutar zgrade; i specifični regulatorni režim za samo veleprodaju operatora. Štoviše, nova pravila će također osigurati bolju suradnju između Europske komisije i europskih regulatora za elektroničke komunikacije (BEREC) u nadzoru mjera vezanih uz nove ključne odredbe o pristupu zajedničke investicije i simetrične regulacije;

– Koristititi i štititi potrošače, bez obzira na to koriste li krajnji korisnici tradicionalne (pozivi, SMS) ili web usluge (Skype, WhatsApp, itd.);

– Osiguravati da svi građani imaju pristup dostupnim komunikacijskim uslugama, uključujući i univerzalno dostupan pristup internetu, za usluge kao što su eGovernment, online bankarstvo ili video pozivi;

– osiguravati da međunarodni pozivi unutar EU-a neće koštati više od 19 centa u minuti, istovremeno osiguravajući da nova pravila ne narušavaju tržišno natjecanje, inovacije i ulaganja;

– osiguravati odgovarajućeg pristupa komunikacijama za krajnje korisnike s invaliditetom;

– promicati transparentnosti tarife i usporedbe ugovornih ponuda;

– jamčiti bolje sigurnosti protiv hakiranja, zlonamjernih programa i sl.;

– bolje štititi potrošača koji se pretplate na paket paketa usluga;

– olakšavati promjenu pružatelja usluga i zadržavanje istog telefonskog broja, uključujući pravila o naknadama ako proces ne pođe krivu ili traje predugo;

– povećati zaštitu građana u hitnim situacijama, uključujući dohvaćanje točnijeg mjesta pozivatelja u hitnim situacijama, širenje hitnih komunikacija u tekstualne poruke i video pozive te uspostavljanje sustava za prijenos javnih upozorenja na mobilne telefone.

Podijeli: