Uz potporu Europske svemirske agencije (European space agency ESA) u finskoj Laponiji već drugu sezonu provodi se projekt testiranja pametne ceste za autonomnu vožnju u najizazovnijim vremenskim uvjetima kakvi mogu biti u Europi.

„Naš je projekt imao za cilj osigurati da precizno pozicioniranje koje zahtijevaju autonomni sustavi bude dostupno ovdje u najzahtjevnijim vremenskim uvjetima. Tijekom dvije uzastopne sezone provodili smo eksperimente s autonomnim automobilom kako bismo pokazali da je stvarno precizno pozicioniranje do 20 cm zaista moguće”, rekao je, kako prenosi ESA, voditelj projekta Arctic-PNT Sarang Thombre iz Finskog instituta za geoprostorna istraživanja.

Testna dionica ceste nazvana Snowbox dužine je 10 kilometara kroz šumu na finskoj autocesti E8 posebno je opremljen za testiranje autonomnih vozila. Na toj su dionici instalirane kamere, lidar ‘laserskog radara’, ultraširokopojasne antene i reflektirajuće ploče, sama cesta posebno je opremljena električnomm i svjetlovodnom infrastrukturom te ima ugrađene senzore pritiska za bilježenje stanja na površini ceste i brzine i vrste vozila koja se kreću po cesti.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

mapa Snowboxa

Usto, Snowbox je također povezana s  mrežom referentnih satelitskih navigacijskih stanica FinnRef, što služi da se kod testiranja autonomnih vozila vrše ispravke za precizno pozicioniranje satelitske navigacije. Neprekidnim izvođenjem mjerenja pozicioniranja na fiksnim mjestima, referentne stanice služe za preciznije pozicioniranje, omogućujući prepoznavanje pogrešaka u mjerenju kako bi se povećala točnost pozicioniranja na lokalnom terenu.

Takve ispravke su potrebne jer je artički krug zahtjevno područje za autonomnu vožnju.

„Poremećaji signala zbog ionosfere, električki nabijenog sloja atmosfere, pogoršavaju performanse satelitske navigacije. Čak i sustavi za povećanje satelitske navigacije također se zbog toga suočavaju s izazovima. Budući da se njihovi signali emitiraju s geostacionarnih satelita, ovdje su vidljivi samo na nadmorskoj visini do 10 stupnjeva“, objasnio je Thombre.

Vremenski uvjeti na sjeveru dodatno otežavaju navigaciju. Magla. Snježne oluje, jaka kiša otežavju funkcioniranje kamera i lidara,a snijeg i led na cesti utječu negativno na rad senzora, temperature ispod -30 ° C mogu ometati rad elektronike.

Martti, testni automobil

Za testiranje u projektu Arctic-PNT napravljeno je posebno vozilo prepuno senzora i opreme za snimanje Martti. Vozilo je napravljeno u finskom Centru za tehnička istraživanja VTT.

Snowbox satnav referentna stanica

Podijeli:

 

Vezane objave