Globalna prodaja sustava za automobile porasla je za 7,4% u Q1 2025

Kako je globalna prodaja vozila porasla u Q1 2025 u odnosu na prethodnu godinu, i prodaja infotainment sustava za automobile također je zabilježila rast za 7,4% u odnosu na prethodnu godinu (Q1 2024)

Gorden Knezović četvrtak, 19. lipnja 2025. u 11:30
📷 flickr
flickr

Prema istraživanju Counterpoint Researcha za prvo tromjesečje 2025. Global Passenger Vehicle Infotainment Tracker, SAD je bio jedino veliko tržište koje je zabilježilo pad, na što su utjecale carine na uvozna vozila i sadržaj vozila sastavljenih na tom tržištu koji nije proizveden u SAD-u. Bliski istok i Afrika (MEA) pojavili su se kao najbrže rastuća regija, s rastom od 22% u odnosu na prethodnu godinu, iako s manjom bazom prodanih vozila. Veća tržišta poput Kine i Japana zabilježila su rast od preko 10% u odnosu na prethodnu godinu, podržana snažnom domaćom potražnjom.

U Kini je proizvođač automobila BYD zabilježio značajan međugodišnji porast u prvom tromjesečju zbog kombinacije agresivnog određivanja cijena i spremnosti da pruži niz značajki, od naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS) do infotainmenta, u cijeloj svojoj ponudi, čak i za osnovne modele. Za svoje infotainment sustave tvrtka pruža bežična (OTA) ažuriranja tijekom cijelog životnog vijeka svojih vozila, omogućujući proizvođaču automobila da kontinuirano poboljšava iskustvo u automobilu koje sustavi nude. U Japanu se prodaja Toyotinih vozila oporavila od niže prodaje u 2024. godini zbog prekida proizvodnje, što je pomoglo u rastu tržišta tvornički ugrađenih infotainment sustava u toj zemlji u prvom tromjesečju.

Tržišni udjeli

Uz utjecaj kineskih proizvođača automobila na tržište, kineski Desay SV zauzeo je vodeću poziciju u segmentu automobilskih infotainment sustava, pokazujući svoju snagu na kineskom tržištu. Desay SV drži tu poziciju tri tromjesečja zaredom.

Desay SV je dobavljač mnogim najprodavanijim proizvođačima automobila u Kini, uključujući Volkswagen, Chery i Toyotu. Desay SV nastavlja s inovacijama sa svojim rješenjima, integrirajući umjetnu inteligenciju za proaktivnu pomoć u raznim scenarijima vožnje. Tvrtka je također usmjerena na integraciju među domenama, koristeći digitalni kokpit, ADAS i povezane usluge kako bi pružila korisničko iskustvo

Iako proizvođači automobila i dobavljači iz Kine ostvaruju veliki prodor na globalno tržište automobilskih infotainment sustava, dobavljači prve kategorije Harman i Panasonic i dalje drže ključne pozicije na tržištu, pri čemu Harman zauzima drugo, a Panasonic treće mjesto.

Harman, poznat po svojoj stručnosti u razvoju vrhunskih infotainment i audio sustava, fokusira se na razvoj središnjih kontrolera koji mogu podržavati i infotainment i sigurnosne značajke u jednom ECU-u. Harman je također pokrenuo rješenje za razvoj digitalnog kokpita temeljeno na cloudu kako bi pomogao proizvođačima automobila da ubrzaju napore u razvoju digitalnog kokpita. Tvrtka također ima stručnost u nekoliko drugih segmenata, poput povezivosti i zaslona. Platformu za povezane automobilske usluge tvrtke, Ignite, koriste proizvođači automobila poput Volkswagena.

Panasonic, koji ima dugogodišnje odnose s glavnim japanskim proizvođačima automobila, sudjelovao je u korištenju tehnologija virtualizacije, poput svog rješenja vSkipGen, kako bi pomogao kupcima u automobilskoj industriji da smanje vrijeme potrebno za razvoj novih sustava digitalnih kokpita. Panasonic također uvodi inovacije u segmentu digitalnih kokpita, fokusirajući se na razvoj integriranih rješenja za kokpit, audio sustava i tehnologija bežičnog punjenja u automobilu.