Modularni podatkovni centar - Podatkovni centar za tvrtku Rimac Automobili

Modularni podatkovni centri u kontejnerima postaju sve popularnije rješenje u svijetu za smještaj ICT opreme, posebno s razvojem novih tehnologija, 5G mrežama i pojavom EDGE podatkovnih centara, a u narednom razdoblju očekuju se dvoznamenkaste stope rasta takvog koncepta

Vinko Krištić subota, 1. lipnja 2019. u 00:00
Sustav autonomne sportske vožnje vrlo je zahtjevan u pogledu pohrane podataka
Sustav autonomne sportske vožnje vrlo je zahtjevan u pogledu pohrane podataka

Tvrtka Rimac Automobili iz Svete Nedelje perjanica je hrvatske automobilske industrije. Rimac nije klasični proizvođač automobila poput VW-a, Renaulta ili General Motorsa. Svoje područje djelovanja označili su kao tehnologiju, a sebe nazivaju hard-core tehnološkom kompanijom kojoj je misija preoblikovati različite industrije, ali i usavršiti pojam sportskog automobila. Iako su u široj populaciji poznati ponajviše po svojim supermoćnim električnim sportskim automobilima Concept_One i C-Two, njihova djelatnost uglavnom se odnosi na razvoj različitih autonomnih sustava namijenjenih automobilskoj industriji, i to primarno za druge proizvođače – od baterijskih sustava za električni pogon automobila, preko elektronike, povezivanja, sustava za informiranje, pogonskih sustava, pa sve do sustava autonomne sportske vožnje. Upravo je ovaj posljednji sustav (ADAS) vrlo zahtjevan u pogledu pohrane podataka. Machine learning sustav autonomne vožnje prikuplja oko 6 TB podataka svaki sat vožnje, što zahtijeva enormne količine prostora za pohranu podataka i izgradnju mega podatkovnih centara.

Hladna zona modularnog podatkovnog centra
Hladna zona modularnog podatkovnog centra

Suradnja s tvrtkom MEP d.o.o.

U kompaniji Rimac Automobili prepoznali su tako potrebu za posebno dizajniranim podatkovnim centrom. Zahtjev je bio da rješenje podatkovnog centra mora biti izvedeno kompaktno, s najkvalitetnijom opremom, da ima mogućnost proširenja te da ga je moguće preseliti na drugu lokaciju u slučaju potrebe. Također, podatkovni centar trebao je biti izveden kao TIER II konfiguracija (Uptime Institute), uz uvjet da omogući smještaj IT opreme ukupne snage 50 kW u 5 x 19” ormara. Na temelju takvih specifikacija raspisan je i natječaj koji je zaključen u siječnju 2018. godine. U oštroj konkurenciji pobijedila je tvrtka MEP d.o.o. iz Rijeke, koja je ocijenjena najboljim ponuđačem da proizvede, isporuči i pusti u pogon modularni podatkovni centar (MDC) u kontejneru.

Topla zona modularnog podatkovnog centra
Topla zona modularnog podatkovnog centra

MEP se specijalizirao za rješenja za kritično napajanje i hlađenje ICT opreme, telekomunikacije, industriju, pomorske aplikacije, izgradnju podatkovnih centara i simulatora za edukaciju pomoraca, i već je godinama prisutan na tržištu Hrvatske i regije. Na temelju narudžbe iz tvrtke Rimac Automobili isporučili su suvremeno rješenje modularnog podatkovnog centra (MDC) u kontejneru. Modularni podatkovni centri u kontejnerima postaju sve popularnije rješenje u svijetu za smještaj ICT opreme, posebno s razvojem novih tehnologija, 5G mrežama i pojavom EDGE podatkovnih centara. Očekuju se dvoznamenkaste stope rasta tržišta modularnih podatkovnih centara u svijetu.

Prednja strana modularnog podatkovnog centra
Prednja strana modularnog podatkovnog centra

Specifikacije ugrađenog sustava MDC50

Tijekom posljednjih 20 godina MEP-ovi inženjeri radili su na izgradnji i rekonstrukciji velikog broja podatkovnih centara u Republici Hrvatskoj. Modularni podatkovni centar namijenjen tvrtki Rimac Automobili uključivao je – 5 komada 19” rack ormara dubine 1200 mm tipa Netshelter SX, minimalno 10 kW IT opterećenja po 19” rack ormaru, PDU jedinice snage 22 kW, sustav daljinskog nadzora i videonadzora tipa Netbotz, sustav vatrodojave VESDA, sustav gašenja NOVEC 1230, robusnu verziju kontejnera velike nosivosti i vatrootpornosti T60 minuta, sustav hlađenja InRow snage 60 kW s ovlaživanjem (N+1 redundancija) tvrtke APC by Schneider Electric, modularni UPS sustav besprekidnog napajanja (2N redundancija) ARHIMOD Legrand snage 60 kW, glavni razvodni ormar tipa PRISMA G sa sklopnom opremom Schneider Electric i mjerenjem te diesel električni agregat u canopy kućištu za vanjsku montažu SDMO snage 160 kVA.

MDC50 je projektiran, proizveden i testiran u novim pogonima tvrtke MEP d.o.o. na Kukuljanovu pored Rijeke u roku od 100 dana, te je isporučen na pripremljene temelje u krug tvornice u Svetoj Nedelji. Sjajna metalik srebrna boja daje posebnu notu i sportski izgled MDC-u te je u skladu s imidžom koji Rimac njeguje u Hrvatskoj i svijetu. Novi modularni podatkovni centar MDC 50 tvrtke MEP d.o.o. kvalitetna je podloga za razvoj IT infrastrukture tvrtke koja je proživljava nagli poslovni uzlet te će omogućiti tvrtki Rimac Automobili razvoj novih inovativnih proizvoda u budućnosti. Sigurni smo da je ovo početak jednog lijepog poslovnog partnerstva dviju hrvatskih tvrtki.

Razvodni ormar i sustav gašenja
Razvodni ormar i sustav gašenja

Vrste modularnih podatkovnih centara

Modularni podatkovni centri obično dolaze u dvije varijante. Uobičajeniji tip, koji se naziva i kontejnerski podatkovni centar ili prijenosni modularni podatkovni centar, sadrži opremu podatkovnog centra (poslužitelji, oprema za pohranu i umrežavanje) koju je moguće smjestiti u standardni kontejner za transport, koji se zatim transportira na željeno mjesto. Kontejnerski podatkovni centri obično dolaze opremljeni vlastitim sustavima hlađenja.
Drugi oblik modularnog podatkovnog centra sadrži opremu koja se smješta u zasebni pogon sastavljen od montažnih komponenti koje se brzo mogu izgraditi na određenom mjestu i kojem se mogu nadodavati komponente sve do željenog kapaciteta.

Najveći udio na globalnom tržištu modularnih podatkovnih centara drži Sjeverna Amerika, a predviđa se da će najveće stope rasta u narednim godinama bilježiti tržište azijskih zemalja
Najveći udio na globalnom tržištu modularnih podatkovnih centara drži Sjeverna Amerika, a predviđa se da će najveće stope rasta u narednim godinama bilježiti tržište azijskih zemalja

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.