Anton Jelić predstavlja HT koncept pametne stanice

Građanima Rijeke i brojnim turistima na raspolaganju su dvije pametne autobusne stanice koje nude niz funkcionalnosti za efikasnije i ugodnije iskustvo korištenja gradskog prijevoza. Stanice predstavljaju svjetski tehnološki iskorak prema povezanim pametnim gradovima budućnosti, a u pozadini cijele priče stoji šestomjesečni pilot projekt Grada Rijeke u partnerstvu s Hrvatskim Telekomom, kompanijom Ericsson Nikola Tesla, Smart RI, Autotrolejom i Rijeka prometom.

Postavljene na dvije vrlo frekventne lokacije riječkog gradskog prometa, kod Riječkog nebodera u Trpimirovoj ulici i na Žabici, stanice nude niz funkcionalnosti koje su potrebne građanima i sve brojnijim turistima u javnom gradskom prijevozu. Jedinstvenima ih čini kombinacija HT-ovog koncepta pametne autobusne stanice i Ericssonove aplikacije Connected Traffic Cloud, koji se nadopunjavaju i zajednički čine potpunu novu uslugu za krajnje korisnike. Putniku je na stanici na raspolaganju pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa. Rješenje se temelji na tehnologiji interneta stvari, a prikuplja podatke Autotroleja te prikaz s ukupno 12 gradskih kamera Rijeka prometa koji je dostupan putem mobilne aplikacije. Navedena aplikacija omogućava pametan javni prijevoz, a u Rijeci je po prvi put dostupna i na mobilnim uređajima, što to rješenje čini jedinstvenim u svijetu.

Budući da je stanica ujedno i u funkciji hotspota, putnici koji čekaju prijevoz imaju mogućnost pristupa internetu putem infrastrukture Hrvatskog Telekoma, a zahvaljujući solarnim panelima koji stanicu opskrbljuju energijom te integriranim rješenjima ostalih partnera, omogućeno im je i bežično punjenje pametnih telefona, prijenosnih računala te ostalih elektroničkih uređaja za osobnu primjenu tj. gadgeta. Senzor postavljen na pametnim autobusnim stanicama mjeri temperaturu i vlažnost zraka te tako pruža vrijedne informacije o parametrima okoliša, a u narednim fazama projekta očekuje se i dodatna integracija informacija o kulturnim događanjima te promotivnim ponudama, kao i rješenja koja se tiču sigurnosti samih putnika.