Prema preliminarnim brojkama Bosch je ostvario prodaju od 78 milijardi eura u prošloj godini odnosno za 8,3 posto više nego godinu ranije. Učinci tečajne razlike negativno su utjecali na prodajne rezultate u iznosu od otprilike 1,2 milijarde eura.

Prema preliminarnim brojkama, prodaja u području Mobility Solutions porasla je za 7,8 posto, 3 puta brže nego proizvodnja za motorna vozila na globalnoj razini, na 47,4 milijarde eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike rast je iznosio 9,2 posto. Taj je uspjeh ostvaren prvenstveno zahvaljujući velikoj potražnji za sustavima ubrizgavanja dizela, osobito u sektoru gospodarskih vozila, za sustavima ubrizgavanje benzina kao i za sustavima pomoći vozaču i infozabave.

U poslovnom području Consumer Goods, društvo BSH Hausgeräte i odjel za električne alate povećali su prodaju za 4,5 posto na 18,5 milijardi eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike prodaja je porasla 6,7 posto. BSH Hausgeräte je zabilježio osobito dobro poslovanje u 2017., svojoj 50. godišnjici postojanja.

U poslovnom području Industrial Technology rast je iznosio snažnih 7,7 posto, tako da je prodaja narasla na 6,7 milijardi eura. To predstavlja rast od 8,5 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što je povećanje ostvareno najviše zahvaljujući odjelu Pogonska i upravljačka tehnologija.

U poslovnom području Energy and Building Technology prodaja je iznosila 5,4 milijarde eura, što predstavlja rast od 3,1 posto, odnosno 4,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike.

Odjeli Termotehnika i Sigurnosni sustavi osvojili su potrošače svojim povezanim rješenjima za grijanje i klimatizaciju te pametnom tehnologijom za automatizaciju i sigurnost zgrada.

Predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH Volkmar Denner, rekao je kako je to rekordna prodaja u povjesti Boscha.

Operativna dobit prije odbitka kamata i poreza na dobit (EBIT) narasla je 18 posto na otprilike 5,3 milijarde eura u 2017. To znači da je operativna marža iznosila 6,8 posto.

„Boschev uspjeh u temeljnim djelatnostima osigurava financije za njegovo nastojanje da postane vodeći dobavljač tehnologije za internet stvari i rješenja mobilnosti”, naglasio je glavni financijski direktor i zamjenik predsjednika Boscheva upravnog odbora Stefan Asenkerschbaumer.

U Boschu za ovu godinu vide brojne prilike u povezivosti na druga područja, kao što su tvornice, zgrade i gradovi, kao i priliku za transformaciju mobilnosti. Denner je naglasio i važnost promjene korporativne kulture za takvu digitalnu transformaciju.

Bosch prepoznaje golem prodajni potencijal u povezanoj industriji, odnosno Industriji 4.0. Nova poslovna jedinica, Boscheva Povezana industrija, započela je s radom s 500 zaposlenika početkom siječnja 2018. U njoj će Bosch objediniti sve svoje djelatnosti i stručnost povezane s Industrijom 4.0, osobito one u vezi sa softverom i uslugama. U budućnosti će Bosch svoje stručnosti u provedbi rješenja Industrije 4.0 ponuditi i trećim stranama u ulozi savjetnika. Do 2020. tvrtka planira iskoristiti mogućnosti koje pruža Industrija 4.0 i time povećati prodaju za više od milijardu eura.

Bosch trenutačno provodi oko 170 projekata u vezi s internetom stvari koji se bave temeljnim izazovima kao što su rast populacije, urbanizacija, onečišćenje zraka i klimatske promjene. „Koristimo se internetom stvari za povezivanje stvarnog svijeta i tako nastojimo poboljšati kvalitetu života”, rekao je Denner.

Bosch je, primjerice, u 2017. predstavio nova rješenja za pametnu, odnosno povezanu poljoprivredu, u koju se polažu nade da će pomoći u prehranjivanju 8 milijardi ljudi do 2025. Očekuje se rast digitalnog poljoprivrednog tržišta za više od 70 posto do 2020.

Kao odgovor na sve veću primjenu poluvodiča za mobilnost i internet stvari, Bosch gradi tvornicu poluvodičkih pločica u Dresdenu i do 2021. namjerava uložiti više od milijardu eura u to novo postrojenje. Jedno područje primjene tih integriranih sklopova jesu pametni domovi.

Za pametnu kuhinju Bosch neće ponuditi samo povezane kućanske aparate, nego i sve veći broj digitalnih usluga. Njegov ekosustav Home Connect sadržava aplikaciju prevedenu na 12 jezika koju je osmislila razvojna tvrtka Kitchen Stories. Ta aplikacija, koja je preuzeta već više od 15 milijuna puta, sadržava preko 1.000 recepata i s pomoću videozapisa ili fotografija prikazuje kako se prema njima priprema jelo.

Bosch je, na sajmu CES u Las Vegasu početkom godine, predstavio svoj široki portfelj za povezivanje čitavih gradova. U njemu je svoje mjesto našao i mobilni laboratorij za zrak Climo koji pruža podatke o kvaliteti gradskog zraka u stvarnom vremenu. Do 2025. 80 će svjetskih metropola biti pametni gradovi, a Bosch već sada radi na 14 vodećih projekata na tom polju. Tržište pametnih gradova narast će do 700 milijardi eura do 2020.

Gradski će se promet do 2050. povećati za 30 posto. Od ovog ljeta platforma za dijeljenje Coup nudi električne skutere na ulicama Madrida. I automatizacija će pomoći u rješavanju opterećenja gradskog prometa: početkom sljedećeg desetljeća Bosch i Daimler će na gradske ulice dovesti u potpunosti automatizirana vozila bez vozača. Prva će testna vozila doći na ceste već u 2018. Bosch i Daimler su i u 2017. napredovali po pitanju automatizirane vožnje: u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz te su tvrtke pokrenule prvo svjetsko rješenje za potpuno automatiziranu uslugu parkiranja.

Bosch je po pitanju elektrifikacije napravio velike korake u 2017. Za hibridna je vozila počela proizvodnja novih baterija od 48 volti koje se mogu lako ugraditi u nove modele vozila. Etablirani proizvođači i razvojne tvrtke stoga mogu izbjeći duge i skupe razvojne postupke.

Boschev će novi električni osovinski pogonski sustav (e-osovina) od 2019. povećati domet električnih automobila.

Bosch u suradnji s razvojnom tvrtkom Nikola Motors iz SAD-a razvija e-osovinu za teške kamione koja se pogoni vodikom.

„Gorive će ćelije najkasnije do 2030. imati ključnu ulogu u pogonskim sklopovima. Unapređujemo svoje djelatnosti razvoja i postupno proširujemo svoj asortiman proizvoda”, rekao je Denner. U Kini, najvećem tržištu za elektromobilnost, Bosch surađuje s proizvođačem motora za kamione Weichai na pilot projektu s državnim financiranjem za razvoj gorivih ćelija za kamione.

Pozivajući se na aktualnu raspravu o zabrani vožnje za dizelska vozila, Denner je istaknuo da učinkovita dizelska tehnologija koja štedi resurse već postoji.

„Naša testna vozila već danas ispunjavaju ograničenja za 2020. Već razvijamo i ispitujemo sustave koji zapravo rade daleko ispod tih granica”, rekao je Denner, koji je odgovoran u Boschu i za istraživanje i napredni inženjering. Boschevi inženjeri imaju ambiciozan cilj: projektirati motor s unutrašnjim izgaranjem koji će „izdahnuti” samo ono što „udahne”. Uz izuzetak CO2, emisije takvog motora ne bi se razlikovale od zraka iz okoline. Kada bi ti motori radili s pomoću sintetičkih goriva, oni bi bili čak i bez ugljičnog otiska.