U ponedjeljak, 12. veljače Europska komisija bit će domaćin drugog sastanka na visokoj razini o Europskom savezu za baterije (Battery Alliance). Na sastanku će sudjelovati predstavnici zainteresiranih država članica i Europske investicijske banke. Sastanak će se temeljiti na objavama izdanima tijekom prvog sastanka u listopadu 2017. godine, kada su se predstavnici industrije iz EU-a i država članica dogovorili da će surađivati na stvaranju potpunog vrijednosnog lanca za baterije u Europi. Sastankom se želi konkretizirati politička potpora država članica uspostavi proizvodnih kapaciteta velikih razmjera za proizvodnju baterijskih ćelija u Europi, provesti rasprava o aktualnim djelovanjima, uključujući prekogranične projekte u nastajanju koje potiče industrija, te objediniti instrumente podrške na nacionalnoj i europskoj razini.

„Procjenjuje se da ovo tržište ima iznimno velik potencijal u Europi – do 2025. moglo bi dosegnuti godišnju vrijednost od 250 milijardi eura. Očekuje se da će naša potražnja za baterijskim ćelijama iznositi 200 GWh, a na globalnoj razini čak 600 GWh. Nitko ne može samostalno ispuniti takvu potražnju. Europski savez za baterije nudi zajednički okvir za moguća partnerstva u čitavom vrijednosnom lancu“, rekao je potpredsjednik za energetsku uniju Maroš Šefčovič koji će predsjedati sastankom u ponedjeljak.

Baterije su ključni čimbenik u kontekstu energetske unije. Njihov razvoj i proizvodnja imaju stratešku ulogu u aktualnoj modernizaciji europske industrije i gospodarstva.

Sada Južna Koreja, Kina i Japan, a donedavno Sjedinjene Američke Države, dominiraju rastućim tržištem litij-ionskih baterija, što je potaknuto rastućom potražnjom sektora za transport i obnovljivu energiju.

Nijedna europska tvrtka ne natječe se globalno u velikoj proizvodnji litij-ionskih baterija. Europski automobilski sektor jedan je od njenih najvažnijih industrijskih sektora, zapošljava 12,6 milijuna radnika. Europa je globalni lider u proizvodnji automobila, ima udjel od 20% proizvodnje svih automobila. Ukoliko želi zadržati taj udjel na globalnom tržištu Europa mora prihvatiti prijelazne promjene na električna vozila. Tehnologije baterija su strateške komponente budućeg lanca vrijednosti električnih vozila i mogu računati do 40% vrijednosti električnog vozila. Razvoj istraživanja novih tehnologija u proizvodnji baterija i investiranje u njihovu proizvodnju od ključne je važnosti za održavanje europskog vodstva u automobilskom sektoru. Usto proizvodnja baterija doprinjeti će u europskoj energetskoj strategiji za smanjenje emisija CO2 i ublažavanje utjecaja na klimatske promjene, odnosno  poboljšanjem iskorištavanja obnovljivih izvora energije u čemu je Europa lider u svijetu.