dsc_0562_fused

Mreža Smart Day s temom Disruptivni BI, odnosno – novi trendovi u business intelligenceu, održali smo u Kinu Europa, dvorani Mueller, u suorganizaciji s tvrtkom Adacta.

Odličnu uvodnu prezentaciju održao je Josip Penavić iz Adacte. Posljednjih godina svjedočimo sve većim i bržim promjenama na globalnom tržištu. Pri tome vodeću ulogu imaju disruptivni poslovni modeli koji, osim što su iz temelja promijenili neke industrijske grane, sve više utječu i na poslovanje u cjelini. Tvrtke prilagođavaju svoje poslovne strategije i pristup tržištu – uz nužnu fleksibilnost i personalizirani pristup klijentima.

dsc_0511_fused

Ove promjene značajno utječu na tržište poslovnih rješenja u cjelini, a posebno na BI tržište. Kraći projektni ciklusi, jednostavna implementacija, brz povrat investicije – zahtjevi su na koje tradicionalni BI teško može odgovoriti. Međutim, u posljednje vrijeme pojavljuju se novi, disruptivni modeli i na BI tržištu koji odgovaraju na tržišne promjene i nepovratno mijenjaju stari BI svijet.

Nakon uvodne prezentacije uslijedila je panel diskusija radnog, a na kraju i jedinog naziva “Imperija uzraća udarac” pod moderiranjem Olega Maštruka iz Mreže.

U panel diskusiji su sudjelovali Marko Krištof, Državni zavod za statistiku, Krešimir Mlinarić, direktor Adacte; međunarodni politički konzultant Marko Rakar, te šef IT-a Renault Nissana Dario Petrović.

“Promjene se događaju brže nego prije zahvaljujući novim tehnologijama. Kompletan IT prati trendove, ali tehnologija je samo alat koja potpomaže biznis. Za digitalno doba u kojem se nalazimo nije problem ima li alata i rješenja, već koji od ponuđenih odabrati. Kod odabira BI alata silno je važna brzina i mogućnost odgovora na “sljedeće pitanje”. Mi kroz BI predviđamo buduća događanja kroz podatke iz sadašnjosti.” rekao je Krešimir Mlinarić. “Kod nas postoji prevelika doza nepovjerenja i često u tvrtkama nisu svima dostupni podaci iz poslovanja, što otežava rješavanje nekih specifičnih problema. Što se tiče stručnih ljudi na tržištu rada problem je što uopće ne postoje educirane osobe za te zadatke, tako da se u pravilu snalazimo ulaganjem u dodatnu edukaciju.”

Marko Krištof je istaknuo: “Službena statistika je najstarija grana države koja se oduvijek bavila prikupljanjem podataka. I službena statistika prati trendove – zavodi za statistiku moderniziraju svoje radne procese. Sustav obrade podatka zasnovan je na metapodacima. Upitno je koliko BI analitika može predvidjeti pojavu crnih labudova. Dobar primjer su telekomi kojima se bitno mijenjaju potrebe korisnika i da bi znali na to reagirati nužno je koristiti BI. U zavodu imamo preko 300 istraživanja i jako puno osobnih podataka koje maksimalno štitimo. Imamo tradicionalne metode zaštite. Zavod ima oko 500 zaposlenika. Dio je višak, ali nam nedostaje i 50-ak stručnjaka za razna područja. Kod nas je velik problem s premalim plaćama za IT stručnjake u javnom sektoru.”

dsc_0524_fused

“U svom poslu političkog konzultanta intenzivno koristim BI alate. Upotrebljavam razne alate. Poanta kod disruptivnog BI je postavljanje pravilnog pitanja. Američki izbori su industrija. Trump je mjesečno trošio 70 milijuna dolara na oglašavanje na Facebooku. Niz alata omogućava detaljno praćenje aktivnosti bilo koga na Facebooku. I taj posao se u SAD-u plaća vrlo skupo, dok kod nas i ne.” – kaže Marko Rakar. “Predviđa se da će i dalje bavljenje analitikom podataka biti kurentno i vrlo važno zanimanje, što me veseli jer je meni vrlo zabavno baviti se takvim poslom.”

Dario Petrović je rekao: “U auto industriji informatika je vrlo dobro integrirana u poslovanje, ali s upotrebom BI smo u našoj regiji tek na početku. U Renaultu od 2014. intenzivno koriste BI alate. 80% BI alata su vrlo slični i teško je reći koji je od njih najbolji. Kod nas u tvrtki svima dajemo uvid u poslovne rezultate i kako stojimo u odnosu na planove.”

Vidimo se na Mreža Smart Dayu 15…
img_5724_1

img_5739_1    img_5663_1

img_5721_1