Na Epsonovoj press konferenciji u Ljubljani, prilikom predstavljanja laserskih projektora, intervjuirali smo Renata Vincentija, Business Managera za poslovne korisnike zaduženog za tržišta istočne i jugoistočne Europe, Grčke i Turske. Vincenti je s nama podijelio osobna mišljenja, ali i stavove Epsona što se tiče njihovih proizvoda, ali i aktivnosti na tržištu Hrvatske i sudjednih zemalja.

Renato Vincenti, Epson Italia
Renato Vincenti, Epson Italia

Koja je prednost laserskih projektora u odnosu na postojeću tehnologiju klasičnih projektora?
Laserska tehnologija je vrlo važna jer može u budućnosti zamijeniti tradicionalne projektorske lampe, koje u sebi sadrže živu. Velika je vjerojatnost da će EU jurisdikcija u budućnosti ograničiti ili potpuno zabraniti korištenje klasičnih lampi, radi štetnih tvari koje sadrže. Predviđanja su da će do 2018. godine porast tržišnog udjela laserskih projektora biti apsolutno konzistentan, posebno što se tiče uređaja koji spadaju u profesionalnu liniju. Još prije nekoliko godina laserska tehnologija nije bila pristupačna radi znatno viših troškova. Međutim, situacija se sada popravlja, ponajviše zahvaljujući novim istraživanjima. Radimo na tome da stvorimo proizvode koji su povoljni, ali i pouzdani.

Po čemu se Epsonovi laserski projektori izdvajaju od laserskih projektora drugih konkurentskih proizvođača?
Glavna razlika između Epsonovih i konkurentskih laserskih proizvoda leži u tehnologiji fosfornog kotača koji Epson koristi kod projekcije. Fosforni kotač je jedinstven jer ne sadrži organske sastojke koji smanjuju životni vijek proizvodu, ne razgrađuje se. Fosforni kotač omogućava višesatni rad uređaja bez ikakvih problema. Iz tog razloga Epson nudi i jamstvo od 20.000 sati rada. Čak i filter u našem slučaju se može koristiti preko 20.000 sati rada. S druge strane, naši konkurenti, iako koriste manje-više iste principe rada koji uključuju trostruki LCD i laser kod stvaranja projekcije, koriste organske sastojke kod fosfornog kotača te ne mogu garantirati iste uvjete što se tiče radnih sati, kao što Epson može.

Hoće li laserski projektor u budućnosti potpuno istisnuti aktualnu tehnologiju i kada bi se, prema vašem mišljenju, to moglo dogoditi?
Ovisi o troškovima proizvodnje, jer i dalje postoje određene komponente u proizvodnji projektora koje su vrlo skupe. Kada se proizvodnja usavrši i troškove proizvodnje opadnu, situacija će se bitno promijeniti. Što se tiče drugih tehnologija, LED tehnologija je vrlo dobra i pogodna je za neke manje i jednostavnije načine korištenja, ali ima određena ograničenja, posebno što se tiče svjetline prikaza. LED projektori ne mogu doseći razinu svjetlinu kakvu može laserski prikaz, stoga smatram da budućnost ipak ne leži u LED tehnologiji, već u laserskoj tehnologiji projekcije. Sukladno pretpostavkama Futuresource Consultinga, vodeće istraživačke i konzultantske kuće u segmentu projekcije, očekuje se značajan porast laserske tehnologije već u 2018. godini. Stoga smatramo da će laserska tehnologija preuzeti vodeće mjesto u projekciji kroz 10-ak godina.

img_5945

Koje nove tehnologije očekujete kod Epsona u bliskoj budućnosti, ne samo u segmentu projekcije?
Epson mnogo ulaže u istraživanje i razvoj. Laserska tehnologija u projekciji svakako je jedan od važnijih dijelova tog ulaganja. Osim toga, mnogo ulažemo i u ispisu na tekstil u industriji oglašavanja. Razvili smo ispisnu glavu naziva Precision Core – navedena tehnologija pruža visoku kvalitetu, brzinu i pouzdanost kod linijskog načina ispisa gdje nije potrebno istovremeno pomicanje spremnika boje zajedno s glavom, a to značajno pridonosi brzini ispisa. Također, želimo više biti prisutni i u segmentu uredskog poslovanja nudeći office inkjet uređaje sa znatnom uštedom energije i resursa pri ispisu. Osim toga, želim napomenuti kako je Epsonov cilj proizvoditi uređaje koji će umanjiti štetan utjecaj na okoliš.

Koji su vam poslovni planovi za tržište Hrvatske i susjednih zemalja?
Vjerojatno ste primijetili kako je Epson značajno povećao ulaganja na tržištu jugoistočne Europe, unatoč tome što se ne radi o ogromnoj kompaniji i što nemamo vlastito predstavništvo na vašem tržištu. Plan je prenijeti pravu informaciju korisnicima, a za to nam je potrebno još napora i ljudi koji će raditi na tome. Pokušajte razumjeti kako je puno lakše prenijeti informaciju o proizvodima namijenjenim krajnjem potrošaču, dok je za prenošenje informacije industrijskim i poslovnim potrošačima, koji su većinom Epsonova ciljana skupina, ipak potrebno više truda. Za to je potreban i veći broj ljudi i vjerujem da će u budućnosti planovi krenuti u tom smjeru.