Izložba problematizira (i)relevantnost autorskog originala u vrijeme aproprijacije digitalnih informacija

Data Recovery naziv je samostalne problemske izložbe Dalibora Martinisa koja se održava u zagrebačkom Muzeju za suvremenu umjetnost, do polovice veljače slijedeće godine.

Izložba predstavlja Martinisove pionirske video radove i recentne multimedijske projekte te eksperimentalne filmove koji su realizirani u posljednjih deset godina.

Nazivom izložbe Martinis se referira na termin iz područja informatičke tehnologije koji, pojednostavljeno, označava postupak „spašavanja“ informacija, odnosno podataka iz oštećena računala.

Postupak oporavka informacija služi Martinisu za istraživanje mreže odnosa između osobne povijesti, vlastitih ranih radova i kolektivnih sjećanja unutar konstrukcije ili brisanja kolektivne memorije, odnosno utiskivanja vlastitog iskustva u povijesne ili povijesno-umjetničke činjenice duhovito parafrazirajući Marxovu ideju da se povijest ponavlja prvo kao tragedija potom kao farsa.

Osim toga, izložba problematizirati (i)relevantnost autorskog originala u vrijeme post-objektne, medijske umjetnosti jer postupcima oporavka, odnosno aproprijacije digitalnih informacija Martinis naglašava važnost procesa stvaranja otvorenog informacijskog djela bez obzira koristi li medij video umjetnosti, performans, tekst, film, ready-made, fotografiju ili instalaciju.

Usto, riječ je o umjetniku čije stvaralaštvo izaziva promatrača da bude sudionikom događaja stvaranja umjetničkog djela, odnosno da participira u komunikacijama s umjetničkim radom do točke aktivne uzajamnosti.