Europska komisija predstavila je akcijski plan u kojem se utvrđuje kako europskim potrošačima omogućiti veći izbor financijskih usluga i bolji pristup tim uslugama u cijeloj EU. Tehnologija je u središtu akcijskog plana jer će se inovativnim internetskim uslugama napredovati prema većoj integriranosti tržišta financijskih usluga, navode iz EK te su najavili savjetovanje o tehnologiji i njezinu utjecaju na sektor europskih financijskih usluga (FinTech) kako bi ubrzala rad u tom području.

Digitalizacija financijskih usluga omogućiti će jačanje tržišnog natjecanja i povećanje izbora tako da se potrošačima osiguraju niže cijene i bolja kvaliteta usluga, bez obzira na to kupuju li u inozemstvu financijske usluge kao što su bankovni računi, osiguranje vozila i prijenos novčanih sredstava.

Akcijskim se planom nastoje ukloniti prepreke na nacionalnoj razini jer sada samo 7% Europljana kupuje financijske usluge u drugoj državi članici EU-a.

„Europski potrošači i poduzeća trebali bi moći u potpunosti iskoristiti prednost jedinstvenog tržišta financijskih usluga. Potrošači bi trebali imati pristup najboljim proizvodima dostupnima u cijelom EU-u, a ne samo onima u vlastitoj zemlji. Istodobno želimo istražiti puni potencijal postojeće tehnologije. Ako se dobro iskoristi, ona može donijeti promjenu nabolje u financijskoj industriji i načinu na koji ljudi pristupaju financijskim uslugama”, rekao je potpredsjednik EK zadužen za financijsku stabilnost, financijske usluge i uniju tržišta kapitala Valdis Dombrovskis.

„Ovaj ambiciozan akcijski plan predstavlja ciljane mjere kojima će se postupno produbljivati naše jedinstveno tržište i koje će imati stvaran utjecaj na živote europskih građana. Kad smo pokrenuli uniju tržišta kapitala, obvezali smo se na poboljšanje pristupa financiranju i financijskim uslugama za potrošače na korist potrošačima i poduzećima, istodobno držeći korak s novostima u području financijskih tehnologija”, rekao je potpredsjednik EK za zapošljavanje, rast, ulaganja i konkurentnost Jyrki Katainen.

Komisija je utvrdila 3 glavna područja daljnjeg rada kako bi se otišlo korak naprijed prema istinski jedinstvenom tržištu financijskih usluga:

povećanje povjerenja potrošača i njihovo osnaživanje pri kupnji usluga u vlastitoj zemlji ili u drugim državama članicama, smanjenje naknade za prekogranične transakcije koje uključuju valute koje nisu euro te ćemo poduzeti korake za povećanje transparentnosti u određivanju cijena osiguranja najma vozila

smanjenje zakonskih i regulatornih prepreka koje utječu na poduzeća koja žele proširiti poslovanje na inozemstvo: na primjer, razvijanjem zajedničkih kriterija za ocjenjivanje kreditne sposobnosti te olakšavanjem razmjene podataka među kreditnim registrima,

podupiranje razvoja inovativnog digitalnog svijeta, u kojem se mogu ukloniti neke od postojećih prepreka jedinstvenom tržištu: na primjer, suradnjom s privatnim sektorom kako bi se utvrdio način na koji bi se u tom sektoru za provjeru identiteta potrošača mogle primijeniti elektronička identifikacija i usluge povjerenja.

Iz EK su najavili kako će pratiti prakse pružatelja digitalnih usluga kako bi odlučili treba li ažurirati pravila za prodaju financijskih usluga na daljinu (na internetu ili telefonom).

U mnoge će mjere koje EK planira provesti biti će potrebno uključiti nacionalna nadzorna tijela, pružatelje usluga i organizacije za zaštitu potrošača.

Kako bi se europskom sektoru financijskih tehnologija pomoglo da slobodno djeluje u cijelom EU-u i bude konkurentan, Komisija namjerava svoje djelovanje usmjeriti na 3i temeljna načela:

tehnološku neutralnost, tako da se na proizvode i usluge koji se prodaju tradicionalnim metodama (npr. u podružnicama) primjenjuju jednaka pravila kao na one koji se prodaju digitalnim putem, čime će se osigurati inovacije i jednaki uvjeti za sve;

proporcionalnost kako bi pravila bila primjerena za različite poslovne modele, veličine i aktivnosti reguliranih subjekata;

– poboljšanje integriteta kako bi se osigurale transparentnost, privatnost i sigurnost za potrošače.