Da bi se u Kini potakao razvoj automatizirane vožnje, još nedostaje obećavajući koncept za izradu visokopreciznih karata s najnovijim informacijama. Bosch to želi promijeniti, stoga je potpisao sporazum o suradnji s kineskom grupacijom za mrežne usluge i proizvode Baidu te tvrtkama AutoNavi i NavInfo za izradu karata.

Ta četiri partnera zajedno rade na rješenju koje će im omogućiti uporabu informacija prikupljenih Boschevim radarskim i video senzorima u vozilima za izradu i ažuriranje karata. „Automatizirana vožnja neće biti moguća bez visokopreciznih karata, u Kini niti bilo gdje drugdje u svijetu”, rekao je član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH i predsjednik poslovnog područja Rješenja za mobilnost neposredno prije sajma Auto Shanghai Rolf Bulander.

Bosch primjenjuje otvoren, standardizirani pristup. Automatizirana vozila upotrebljavat će podatke prikupljene Boschevim senzorima za određivanje vlastite lokacije, što je neophodno za automatiziranu vožnju. Ti će podaci biti kompatibilni s podacima karata triju partnera. Bosch, AutoNavi, Baidu i NavInfo žele predstaviti svoje rješenje prije kraja godine.

74% Kineza želi da automatizirana vožnja ubrzo postane moguća

Bosch i grupacija za mrežne proizvode i usluge Baidu idu čak i korak dalje. Zajedno su razvili ispitno vozilo na temelju modela Jeep Cherokee za djelomično automatiziranu vožnju na kineskim autocestama. To je ispitno vozilo opremljeno brojnim Boschevim komponentama. One među ostalim obuhvaćaju pet radarskih senzora srednjeg dometa i višenamjensku kameru za prepoznavanje okoline, kao i sustav za kontrolu kočnica ESP (elektronički program stabilnosti) i elektronički servo upravljač.

„Automatizirana vožnja globalna je tema za Bosch”, rekao je Bulander te dodao: „Sada u Kini otvaramo našu četvrtu ispitnu lokaciju nakon Njemačke, SAD-a i Japana.”

Kao najveće svjetsko tržište za motorna vozila i s približno 28 milijuna proizvedenih vozila godišnje Kina je također važno tržište za prodaju tehnologija automatizirane vožnje. Kineski kupci već su pokazali veliko zanimanje za taj koncept.

U reprezentativnoj Boschevoj studiji provedenoj u šest zemalja 74% intervjuiranih Kineza izjavilo je da priželjkuje brzo uvođenje automatizirane vožnje u svoju zemlju. Za usporedbu: u Njemačkoj se tako izjasnilo 33% ispitanika, a u SAD-u njih 31%.

Bosch ostvaruje rast u Kini u području automatizacije, povezivosti i elektrifikacije

Međutim, automatizirana vožnja samo je jedno potencijalno područje Boscheva rasta u Kini. Na sajmu Auto Shanghai tvrtka predstavlja svoju studiju koncepta koja pokazuje kako se zahvaljujući povezivosti automobil može pretvoriti iz običnog prijevoznog sredstva u vozačevog osobnog pomoćnika.

S pomoću modernih instrumenata za prikazivanje i korisničkih sučelja ističu se prednosti automatizirane i povezane vožnje te će se u budućnosti omogućiti sigurna i opuštena vožnja. Bosch je spreman za rast i u područjima tehnologije pogonskih sklopova i elektrifikacije. Svojim prilagođenim sustavima izravnog ubrizgavanja benzina i dizela, sustavnim rješenjima za hibridna i električna vozila te opsežnim modularnim konceptom za pogonske sklopove na SPP, Bosch može pomoći kineskim proizvođačima da zadovolje kinesku normu za emisiju (China 6).

Boschevo poslovno područje Rješenja za mobilnost nadmašuje kinesko tržište i u 2016. godini

Kina je važno, a ujedno i vrlo uspješno tržište za Bosch. U 2016. godini dobavljač tehnologije i usluga u Kini je u poslovnom području Rješenja za mobilnost ostvario prodaju u vrijednosti od 9 milijarda eura. To je povećanje od 23,5% u odnosu na prethodnu godinu.

Kinesko tržište za motorna vozila u istom je razdoblju zabilježilo rast od 14%.

„Kina je za nas bila i ostala sinonim za rast. U 2016. godini ovdje smo ostvarili 20% prodaje našeg poslovnog područja Rješenja za mobilnost”, izjavio je Bulander.

Bosch u poslovnom području Rješenja za mobilnost u Kini sada zapošljava više od 34.000 zaposlenika na 21 proizvodnoj lokaciji. U njih se ubraja više od 4.600 razvojnih inženjera koji rade na inovacijama za lokalno tržište u 12 Boschevih tehnoloških centara.